Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

تاثیر خواب بر زیبایی

10 خرداد 1402

1 دقیقه

تاثیر خواب بر زیبایی

حتماً شما هم در مورد تاثیر خواب بر زیبایی و سلامت پوست زیاد شنیده‌اید. برای حفظ سلامت و شادابی، پوست به حداقل 6 ساعت و حداکثر 9 ساعت خواب روزانه نیاز دارید. فراموش نکنید که خواب زیاد هم عوارضی چون ایجاد چین و چروک برای پوست در پی خواهد داشت. پوست صورت در هنگام خواب ترمیم می شود و استراحت می کند. بنابراین تاثیر خواب بر زیبایی بسیار حائز اهمیت است. برای آگاهی از تاثیر خواب بر زیبایی و جوان ماندن پیشنهاد می شود تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

خواب خوب چیست؟

خواب خوب، خوابی است که بدون کلنجار رفتن در رختخواب، راحت به خواب فرو بروید. در طی خواب مکررا از خواب نپرید و یک خواب پیوسته داشته باشید (پریدن های مکرر از خواب باعث وارد شدن تنش و استرس به بدن و پوست می شود و این عامل سبب کدر شدن پوست شما خواهد شد).براساس توصیه ی پزشکان بدن بزرگسالان  به مدت 6 تا 9 ساعت خواب پیوسته نیاز دارد که بسته به سن، جنسیت ، شرایط مزاج و … در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. اگر خواب خوبی داشته باشید بعد از خواب احساس نشاط، سبکی و راحتی خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه:فواید مدیتیشن چیست؟

حالات خواب و زیبایی پوست

ما به طور متوسط یک سوم از عمر خود را در خواب هستیم. اینکه به چه فرمی می خوابید روی زیبایی پوست صورت موثر است. عادت های بد خوابیدن بر روی صورت، در طولانی مدت موجب ایجاد بدفرمی در صورت می شود. همچنین خوابیدن به پهلوها در دراز مدت باعث عدم تقارن نیمه ی صورت خواهد شد. بهترین نوع خوابیدن، خوابیدن به پشت است که هیچ فشار شی جانبی به صورت وارد نشود. زمانی که صورت در معرض فشار شی جانبی قرار می گیرد به تدریج دچار چین و چروک خواهد شد.

پیشنهاد حیلامات: سریعترین روش سفت کردن پوست و جلوگیری از افتادگی پوست

 

تاثیر خواب بر زیبایی چشم

چشم ها از جمله اندامی از بدن هستند که تنها هنگام خواب استراحت می کنند. اگر خوب و به اندازه نخوابید چشم ها ورم می کنند یا دچار پف، سیاهی و کبودی خواهند شد. همچنین یکی از اصول داشتن چهره ی زیبا، چشم های بشاش و شاد است که با داشتن خواب کافی و به اندازه در چشم ها ایجاد می شود.

پیشنهاد حیلامات: سریعترین روش رفع سیاهی و کبودی دور چشم

تاثیر خواب بر زیبایی پوست صورت

پوست صورت در طی روز در معرض عوامل آسیب زای متعددی از جمله آلودگی ها، نور خورشید و گرد و غبار قرار می گیرد. شب زمانی است که اندام های بدن بویژه پوست شروع به بازسازی می کنند. خواب خوب روی پوست صورت تاثیرات زیر را خواهد داشت:

  • افزایش درخشندگی پوست
  • جلوگیری از افتادگی پوست
  • ترمیم و بازسازی بافت پوست
  • جلوگیری از افتادگی گوشه ی لب
  • کاهش خشکی بافت پوست

اگر خوب نخوابید پوستی کدر خواهید داشت. پس برای حفظ درخشندگی و شفافیت پوست اولین قدم مرتب کردن برنامه ی خواب است.  همچنین پوست دارای پروتیئن هایی است به نام کلاژن که قابلیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و از افتادگی پوست جلوگیری می کند خواب راحت منجر به بازسازی به موقعه بافت های پوستی می شود و از افتادگی زود هنگام پوست صورت جلوگیری می کند. هنگام خواب بدن بیشتر عرق می کند تا به متعادل کردن سطح رطوبت بدن بینجامد. این رطوبت رسانی طبیعی بدن به پوست، باعث لطیف شدن پوست و کاهش چین و چروک می شود.پیشنهاد می شود برای جلوگیری از بروز چین و چروک از کرم لیفتینگ مناسب استفاده کنید.کم خوابیدن باعث اختلال در روند رطوبت رسانی به پوست می شود که طی آن پوست صورت قلیایی، خشک و شکننده می شود.

تاثیر خواب بر کاهش التهاب پوست

مکانسیم آرامبخش خواب باعث کاهش التهابات می شود. التهاب پوستی ناشی از تماس پوست با عوامل حساسیت زاست که عموما تولید سوزش، خارش می کنند. این التهاب ها می توانند عوامل مختلفی داشته باشند که از جمله ی آن می توان به عوامل عصبی، عوامل آلرژیک و عوامل بیماری زا اشاره کرد. خواب باعث بهبود تمام این دسته التهاب ها خواهد شد. در واقع خواب یک ضدالتهاب قوی است. بنابراین اگر اغلب دچار التهاب پوستی می شود برای تسریع درمان از خواب خوب غافل نشوید.

تاثیر خواب بر زیبایی در کاهش جوش و آکنه

برخی افراد پوستی دارند که مستعد ایجاد جوش است. بطور کلی داشتن پوست چرب با جمع شدن چربی در منافذ صورت افراد را مستعد ایجاد جوش می کند. بجز تمیز نگه داشتن پوست از چربی اضافی، نداشتن استرس، نخوردن محرک ها و داشتن خواب کافی می تواند در کنترل جوش این افراد موثر باشد. نداشتن خواب کافی به عنوان یک عامل محرک در افراد مستعد جوش زدن است که باعث تحریک پوست و تشدید جوش های پوستی خواهد شد. همچنین نداشتن خواب کافی می تواند ایجاد جوش های جدید پوستی را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:خواص قهوه گاندرما بیز

 

سخن آخر

وضعیت خواب به شدت سلامت پوست و مو و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای داشتن بدنی سلامت و پوستی زیبا حتما برنامه ی خواب روزانه ی خود را تنظیم کنید. خوابی که باعث بازسازی پوست و کمک به سلامت شما می کند در بازه ی 10 تا 2 شب است. برای داشتن پوست زیبایی حتما بخشی از خواب خود را در این بازه ی زمانی قرار دهید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

پوست و زیبایی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


معرفی کرم روشن کننده بدن گاتیو

معرفی کرم روشن کننده بدن گاتیو

کرم روشن کننده ی بدن گاتیو قابل کاربرد برای تیرگی های عمومی و تیرگی های نقاط حساس بدن است. این کرم حاوی ویتامین ها و ترکیبات مغذی است، که به زیبایی و روشن شدن پوست شما کمک می کند.

1 تیر 1402

1 دقیقه

خواص سیر سیاه برای زنان

خواص سیر سیاه برای زنان

خواص سیر سیاه برای زنان چیست؟ سیر سیاه در کنترل قندخون و سندرم تخمدان پلی کیستیک چه نقشی دارد؟ روش های مصرف سیر سیاه چیست؟

6 خرداد 1403

1 دقیقه

7 روش های خانگی سفیدشدن دندان

7 روش های خانگی سفیدشدن دندان

دندان‌های سفید، نه تنها نشانه‌ای از بهداشت دهان و اهمیت به آن است بلکه تأثیر چشمگیری در جلب اعتماد به نفس و جذابیت فرد دارندو به راحتی در خاطره ها ماندگار میشود. در این مقاله به بیان موثرترین روش های خانگی سفید شدن دندان می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

21 آذر 1402

1 دقیقه

روتین پوست چرب

روتین پوست چرب

روتین پوست چرب چیست؟ برای جلوگیری از ایجاد جوش در پوست چرب و جوش دار از چه محصولاتی استفاده کنیم؟ بهترین محصولات ضدچروک برای پوست چرب.

28 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

پاک کننده قوی چربی گاز

پاک کننده قوی چربی گاز

پاک کننده قوی چربی گاز یکی از نیازهای ضروری در هر آشپزخانه است که به شما کمک کند، سریع و بی دردسر از شر چربی های مزاحم هود و گاز خلاص شوید.

13 اسفند 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.