Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

خواص روغن زیتون برای پوست صورت

25 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

خواص روغن زیتون برای پوست صورت

روغن زیتون از جمله روغن هایی است که برای پوست و صورت مفید است. زیرا حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین ها و خواص ضد باکتریایی است. در این مقاله قصد داریم خواص روغن زیتون برای پوست را بررسی کنیم. و روش استفاده ی از این روغن برای بهره وری از حداکثر خاصیت و کمترین آسیب را بدانیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

8 مورد از خواص روغن زیتون برای پوست صورت

1-سرشار از ویتامین است

روغن زیتون حاوی ویتامین های محلول در چربی A، D، E و K است. برخی از این ویتامین ها ممکن است برای پوست مفید باشند. مردم در طول تاریخ از روغن ویتامین E به صورت موضعی برای درمان انواع بیماری های پوستی، از جمله پسوریازیس و اگزما استفاده کرده اند.

2-خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

روغن زیتون همچنین یک آنتی اکسیدان است، بنابراین  به جلوگیری یا معکوس کردن آسیب ناشی از اشعه فرابنفش سرطان‌زا کمک کند. در مقایسه با سایر انواع چربی ها و روغن هایی که به طور معمول می خوریم ، در روغن زیتون غلظت بسیار بالایی از ماده ای به نام اسکوالن وجود دارد. اسکوالن همان چیزی است که به روغن زیتون خواص آنتی اکسیدانی می دهد.

از جمله راههای دیگر مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشیدی استفاده از ضدآفتاب مناسب است، ضد آفتاب ها انواع مختلف شیمیایی و فیزیکی دارند، برای آشنایی بیشتر با ضد آفتاب ها مقاله بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان را مطالعه کنید.

3-مرطوب کننده است و با باکتری ها مبارزه می کند

اگر مستعد آکنه هستید، استفاده از صابون ساخته شده با روغن زیتون ممکن است به از بین بردن باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، به کاهش آکنه شما کمک کند. روغن زیتون همچنین به عنوان مرطوب کننده و آبرسان پوست شما شناخته شده است.

4-مرطوب کننده و درمان بعد از آفتاب

برخی افراد از روغن زیتون به عنوان یک لوسیون مرطوب کننده استفاده می کنند و آن را به طور مستقیم روی پوست قبل از پاک کردن چربی اضافی استفاده می کنند. روش دیگر، روغن را می توان روی پوست مرطوب استفاده کرد تا از احساس چربی جلوگیری شود.

بر اساس مطالعات انجام گرفته، روغن زیتون به ویژه هنگامی که پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده شود، برای پوست مفید است.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات مراقبت شخصی از جمله شستشوی صورت، شستشوی بدن، صابون و لوسیون ها است. روش های دیگر استفاده از روغن زیتون برای پوست عبارتند از:

 

روغن زیتون

5-لایه بردار

برای بهره مندی از خواص لایه برداری روغن زیتون می توانید این روغن را به صورت و بدن بزنید و جهت درمان نواحی پوست خشک یا پوسته پوسته، فرد می تواند روغن زیتون و نمک دریا را مخلوط کرده و اسکراب درست کند.

افراد باید از نمک دانه ریز برای صورت و سایر نواحی حساس و دانه های درشت تر در بقیه قسمت های بدن استفاده کنند.

6-پاک کننده آرایش چشم

روغن زیتون هر گونه مواد مقاوم در برابر آب را در آرایش چشم تجزیه می کند و به راحتی پاک می شود.

برای پاک کردن آرایش چشم، کافی است چند قطره روغن زیتون را به یک تکه پنبه اضافه کنید و به آرامی دور چشم را پاک کنید.

شما همچنین می توانید از میسلر واتر های  پاک کننده آرایش برای این منظور استفاده کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

7-ماسک صورت

افرادی که پوست خشک دارند ممکن است مزایای استفاده از ماسک صورت مبتنی بر روغن زیتون را ببینند. روغن زیتون مخلوط با موادی مانند سفیده تخم مرغ، عسل یا جو دوسر آسیاب شده می تواند صورت را نرم و آبرسانی کند.

8-درمان چین و چروک

روغن زیتون به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان، پیری پوست و چین و چروک را کاهش می دهد. این روغن را می توان در شب یا بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به اطراف چشم مالید.

چگونه می توان از روغن زیتون برای صورت خود استفاده کرد؟

روغن زیتون اغلب به عنوان یک ماده در محصولات شستشوی صورت استفاده می شود. لوازم آرایشی هستند که پایه روغن زیتون دارند. همچنین می توان آن را در برخی از صابون ها، شوینده های بدن و لوسیون ها یافت.

استفاده از روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده بدون هیچ گونه مواد افزودنی با استفاده مستقیم روی پوست امکان پذیر است. از آنجا می توانید روغن اضافی را با یک حوله یا پارچه پاک کنید. استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا آفتاب سوختگی ممکن است مفید باشد.

استفاده از روغن زیتون برای صورت

خطرات و هشدارها

در حالی که روغن زیتون ممکن است از برخی جهات مفید باشد، مطالعات دیگر نشان داده اند که اگر پوست حساسی دارید، به خصوص پوست چرب یا بیماری پوستی مانند درماتیت، روغن زیتون ممکن است بهترین انتخاب نباشد. یک مطالعه نشان داد که روغن زیتون در واقع شرایط پوستی خاصی را برای بزرگسالان بدتر می کند و توصیه می کند که والدین از استفاده از روغن زیتون برای نوزادان خود اجتناب کنند. اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از آن روی صورت خود، تست آلرژی انجام دهید. مقداری از روغن به اندازه یک سکه را روی ساعد خود بمالید. اگر طی 24 تا 48 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نکردید، استفاده از آن بی خطر است.

مطالعه دیگری که منبع معتبری است نشان می دهد که استفاده از روغن های طبیعی، از جمله روغن زیتون، روی نوزادان ممکن است در واقع در ابتلای آنها به اگزما در مراحل بعدی زندگی نقش داشته باشد. این امر به ویژه در صورتی که سابقه خانوادگی اگزما داشته باشید صادق است.

روغن زیتون یک روغن سنگین است و به راحتی جذب پوست نمی شود. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ یا به دام افتادن باکتری ها، روغن اضافی را پاک کنید. محصولی باکیفیت انتخاب کنید که حاوی مواد افزودنی یا شیمیایی نباشد.

نویسنده: مجله حیلامات

|

پوست و زیبایی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


معرفی کرم لیفت صورت گاتیو

معرفی کرم لیفت صورت گاتیو

کرم لیفت صورت گاتیو یک محصول مراقبتی پوست صورت است که از شلی و افتادگی پوست جلوگیری و چین و چروک را رفع می کند.

1 آبان 1402

1 دقیقه

لاغری با سیر سیاه

لاغری با سیر سیاه

لاغری با سیر سیاه یکی از اصولی ترین و کم عارضه ترین روش هاست، زیرا سیر سیاه با فعال کردن مکانیسم چربی سوزی بدن باعث افزایش سرعت لاغری میشود. همچنین مصرف سیر سیاه به همراه ورزش روزانه می تواند به کاهش چربی احشایی کمک کند.

31 خرداد 1402

1 دقیقه

بهترین جرمگیر سینک و شیرآلات

بهترین جرمگیر سینک و شیرآلات

در این مقاله بهترین جرمگیر سینک و شیرآلات را به شما معرفی میکنم و روش های استفاده از آن برای بیشترین اثرگذاری را توضیح میدهیم.

22 تیر 1402

1 دقیقه

اهمیت آبرسانی پوست صورت

اهمیت آبرسانی پوست صورت

در این مقاله به بررسی اهمیت آبرسانی پوست صورت و معرفی بهترین آبرسان به جهت حفظ شادابی ، جوانی و تغذیه رسانی مناسب به پوست می پردازیم.

21 مهر 1402

1 دقیقه

طرز درست کردن سیرسیاه

طرز درست کردن سیرسیاه

سیر سیاه، خواص شگفت‌انگیز خود را در همه‌ی ذرات تاریک خود پنهان کرده است. در این مقاله به بررسی خواص و طرز درست کردن سیرسیاه می پردازیم

28 آذر 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.