Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

خواص شکلات تلخ

6 آبان 1402

1 دقیقه

خواص شکلات تلخ

در سال‌های اخیر، شکلات‌ها – به‌ویژه شکلات‌های تلخ – به‌عنوان یک ماده ی درمانی خوشمزه معرفی شده است.  بیشتر شکلات های تلخ سرشار از مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاوانول هستند.

فلاوانول ها آنتی اکسیدانی هستند که با کاهش خطر برخی بیماریها از جمله بیماری قلبی مرتبط هستند. در بین شکلاتها، شکلات تلخ حاوی مقدار فلاوانول بالاتری و سلامتی بیشتری است

در این مقاله به بررسی برخی از فواید بالقوه شکلات تلخ برای سلامتی می پردازیم. ما همچنین اطلاعات تغذیه‌ای، خطرات و ملاحظات و میزان مصرف را بیان می کنیم.

شکلات تلخ چیست؟

شکلات تلخ سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و روی است. کاکائو موجود در شکلات تلخ همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها است که ممکن است فواید متعددی برای سلامتی داشته باشد.

شکلات از کاکائو، گیاهی با سطوح بالای مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها به دست می آید. شکلات شیری تجاری حاوی کره کاکائو، شکر، شیر و مقادیر کمی کاکائو است. در مقابل، شکلات تلخ نسبت به شکلات شیری دارای مقادیر بسیار بیشتری کاکائو و قند کمتری است.

شکلات تلخ چه فوایدی دارد؟

شکلات تلخ مزایای سلامتی زیر را به همراه دارد:

1-کاهش رادیکال های آزاد

شکلات تلخ حاوی چندین ترکیب است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، مانند فلاوانول ها و پلی فنول ها. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

استرس اکسیداتیو فرایند آسیب زایی است و زمانی ایجاد می شود که مقادیر رادیکال های آزاد موجود در بدن از مقادیر آنتی اکسیدان ها بیشتر شود. مقادیر بیش از حد رادیکال های آزاد می تواند به سلول ها و بافت های بدن آسیب های جدی وارد کند.

استرس اکسیداتیو باعث تشدید روند طبیعی پیری می شود. با گذشت زمان، اثرات استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد انواع بیماری ها چون

  • مشکلات قلبی
  • دیابت
  • بیماری پارکینسون
  • بیماری آلزایمر
  • سرطان
  • بیماری چشم

موثر باشد.

خوردن منظم شکلات تلخ ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی در فرد کمک کند. برخی از ترکیبات موجود در شکلات تلخ، به‌ویژه فلاوانول‌ها، بر دو عامل فشار خون بالا، کلسترول بالا که خطر اصلی بیماری قلبی هستند، تاثیرگذارند.

2-بهبود جریان خون

3-کاهش فشار خون

4-کاهش “کلسترول بد”

5-کاهش التهاب

6-کاهش مقاومت به انسولین

7-بهبود توانایی مغز برای ایجاد ارتباطات جدید بین نورون ها

8-افزایش تنوع میکروبیوم

شکلات تلخ با درصد بیشتری از مواد جامد کاکائو معمولا حاوی قند کمتر اما چربی بیشتری است. کاکائو بیشتر همچنین به معنای فلاونول بیشتر است، بنابراین بهتر است شکلات تلخی را انتخاب کنید که حداقل 70 درصد مواد جامد کاکائو یا بیشتر داشته باشد.

همچنین می توانید از ترکیبات مفیدی که حاوی شکلات تلخ هستند و به سلامتی بهتر بدنی کمک می کنند

استفاده کنید. از جمله این ترکیبات هات چاکلت با قارچ گانودرما و قهوه گانودرما موکا دکتر بیز است.

هات چاکلت با قارچ گانودرما

هات چاکلت که غنی از شکلات است یک نوشیدنی پرطرفدار در بین شکلات دوستان است. اما یک تفاوت اساسی بین هات چاکلت های معمولی و هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز وجود دارد و آن مزایای سلامتی ویژه این محصول است. این مزیت سلامتی با افزودن قارچ لوسیدوم به این محصول ایجاد می شود.

پیشنهاد مطالعه:معرفی کرم لیفت صورت گاتیو

هات چاکلت با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم، یک قارچ بزرگ و تیره با نمای بیرونی براق و بافت چوبی است. این قارچ از نظر سابقه ی دارویی نسبت به سابقه ی غذایی دارای ارزش و اهمیت بیشتری است. لوسیدوم در کشورهای آسیایی چون چین، ژاپن و آسیای شرقی بیش از 2000 سال است که به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود.

خواص منحصر به فرد آن که به برخی از آن ها اشاره می کنیم. این قارچ را نسبت به سایر قارچ ها متمایز می کند.

از جمله این ویژگی ها خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی است. تحقیقات اخیر بر فواید بالقوه G. lucidum در درمان اختلالات متابولیک مانند دیابت و چاقی و همچنین نقش احتمالی آن در پیشگیری و درمان عفونت های ناشی از کروناویروس متمرکز شده است.

تری ترپنوئیدها گروه عمده ای از ترکیبات زیست فعال موجود در G. lucidum هستند و دارای طیف وسیعی از فعالیت های بیولوژیکی از جمله خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

این پلی ساکاریدها همچنین می توانند به افزایش فعالیت گلبول های سفید خاصی که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند، کمک کنند.

هات چاکلت و قهوه گانودرما بیز که غنی از این قارچ پرفایده هستند. مزایای سلامتی که گفته شد را به همراه دارند.

برای خرید اینترنتی هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز اینجا کلیک کنید.

قهوه گانودرما موکا دکتر بیز

شما میتوانید یک هات چاکلت پرفایده را میل کنید که با عصاره ی سلامتی قارچ لوسیدوم و یک لیوان اسپرسو ترکیب شده است.

قهوه گانودرما موکا دکتر بیز از پودر قهوه درجه یک، پودر کاکائو و عصاره گانودرما لوسیدوم است که به طور ویژه ترکیب شده است تا یک فنجان قهوه صاف و خامه ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

این قهوه که دارای کافئین کمتر است و فایده ی ضد استرس و ضد التهابی آن برای فرار از تنش و استرس های روزانه بسیار مناسب است. پیشنهاد می شود برای آشنایی با انواع قهوه ها مقاله ی مواد سازنده قهوه را مطالعه کنید.

قهوه موکا گانودرما دکتر بیز را با تخفیف بی سابقه خریداری کنید.

قهوه موکا گانودرما دکتر بیز

مضرات استفاده از شکلات تلخ

بدن ما به طور طبیعی حاوی فلزاتی مانند آهن، مس و روی است. در حالی که برخی از فلزات برای عملکرد بدن ضروری هستند، مقدار بیش از حد هر یک از این فلزات می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

فلزات سنگین مانند کادمیوم و سرب در برخی از شکلات های تلخ یافت می شود. این فلزات می توانند عملکردهای متابولیک و عملکرد اندام های ما را مختل کنند. برخی از شکلات‌های مورد مطالعه دارای سطوحی از کادمیوم و سرب بودند که برای سلامتی ما مضر هستند.

بنابراین اگر به خوردن شکلات تلخ علاقه دارید، حتما از محصولاتی که حاوی شکلات تلخ بی خطر هستند، استفاده کنید.

میزان مصرف شکلات روزانه چقدر باید باشد؟

کارشناسان می گویند که “دوز” توصیه شده برای مصرف روزانه تقریباً 1 تا 2 اونس یا 30-60 گرم است. اگر بیشتر از این مقدار شکلات مصرف کنید، ممکن است کالری زیادی را وارد بدن خود کنید.

بهترین میزان مصرف شکلات تلخ برای هر شخص 1.45 اونس (41 گرم) است که دارای 190 کالری می باشد.

همچنین اگر میخواهید از فواید سلامتی بیشتری در کنار خوردن شکلات تلخ بهره ببرید می توانید روزانه یک ساشه از محصول هات چاکلت با قارچ گانودرما بیز یا قهوه گانودرما موکا دکتر بیز را نوش جان کنید که حاوی شکلات هستند.

به طور خلاصه:

شکلات تلخ یک ماده ی غذایی خوشمزه با فواید سلامتی بیشماری برای بدن است. محصولات دکتر بیز که حاوی شکلات تلخ هستند می توانند سلامتی را به طور مضاعف برای شما به ارمغان بیاورند. زیرا این محصولات حاوی قارچ گانودرما هستند.

قارچ لوسیوم گانودرما گونه ای از یک قارچ پر خاصیت است که از سالیان دور به عنوان یک گیاه دارویی در کشورهای آسیایی برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می شود.

با نوشیدن روزانه ی محصولاتی چون هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز علاوه بر لذت از طعم دلچسب و خامه ای آن سلامتی و جوانی خود را برای سالها تمدید کنید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

در این مقاله قصد داریم طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت را برای شما شرح دهیم و خواص جوانه گندم برای سلامتی بدن را توضیح دهیم.

30 دی 1402

1 دقیقه

بابل تی چیست؟ روش درست کردن بابل تی

بابل تی چیست؟ روش درست کردن بابل تی

بابل تی چیست؟ چگونه می توانیم مهمان های خود را بای یک بابل تی خوشمزه سورپرایز کنیم؟ روش درست کردن بابل تی میوه ای را اینجا بخوانید.

28 تیر 1403

1 دقیقه

روش های سفت کردن پوست صورت

روش های سفت کردن پوست صورت

روش های سفت کردن پوست صورت، بهترین و سریعترین روش برای سفت کردن پوست صورت و از بین بردن چین و چروک ها. کرم سفت کننده پوست صورت

31 تیر 1403

1 دقیقه

رژیم هندوانه: واقعیت یا خیال؟

رژیم هندوانه: واقعیت یا خیال؟

رژیم هندوانه چیست؟ فواید و مضرات رژیم هنداونه.چگونه رژیم هندوانه بگیریم؟ ارزش غذایی هندوانه برای سلامتی بدن

20 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

سیر سیاه را از کجا بخریم؟

سیر سیاه را از کجا بخریم؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پر تکرار پاسخ دهیم که سیرسیاه را از کجا بخریم و از کجا از کیفیت این محصول با ارزش غذایی بالا مطلع شویم؟

26 بهمن 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.