Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

خواص پودر جوانه گندم برای سلامتی بدن

27 مهر 1402

1 دقیقه

خواص پودر جوانه گندم برای سلامتی بدن

سلامت بدنی و تندرستی پیش نیاز رسیدین به تمام آرزوها و هدف های زندگی است. بنابراین باید برای حفظ این ثروت بزرگ زندگی تلاش کنید. یکی از مهمترین نکات در حفظ سلامتی تغذیه سالم و اصولی است.

زمانی که شما تغذیه ی اصولی دارید، با مشکلات کمتری در سیستم گوارش، قلب، کلیه و سایر اندام ها روبرو می شوید. برای داشتن تغذیه ی سالم، شما ابتدا باید خوراکی های مفید و پرفایده را بشناسید. یکی از این خوراکی ها پودر جوانه گندم است.

در این مقاله به معرفی پودر جوانه گندم، بهترین روش استفاده و مزایای افزایش سلامتی بدنی با استفاده از این ترکیب مفید می پردازیم با ما همراه باشید.

پودر جوانه گندم چیست؟

مغز گندم شامل سه قسمت خوراکی است که جوانه، سبوس و اندوسپرم است. با داشتن این سه جزء، غلات کامل عناصری مانند فیبر، کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

وقتی این مواد مغذی با هم کار می کنند، یک نیروگاه تغذیه ای هستند! با این حال، زمانی که غلات کامل تصفیه می‌شوند، سبوس و جوانه آن از بین می‌رود و تنها آندوسپرم نشاسته‌ای باقی می‌ماند. آندوسپرم فاقد فیبر موجود در سبوس و مواد مغذی موجود در جوانه است.

جوانه سالم ترین قسمت گندم است. اگرچه بسیار کوچک است و تنها حدود 3 درصد از گندم را تشکیل می دهد. بنابراین اگر میخواهید ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنید از خوردن پودر جوانه گندم غفلت نکنید.

خواص پودر جوانه گندم برای سلامتی بدن

از مهمترین فوایدی که جوانه گندم برای بدن دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفظ عملکردهای طبیعی بدن

پودر جوانه گندم حاوی انواع مواد معدنی است که به بدن شما کمک می کند تا وظایف مختلفی را انجام دهد. روی، منگنز، فسفر و منیزیم تنها بخشی از ترکیبات معدنی این خوراکی پرفایده است.

روی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس ها مانند سرماخوردگی کمک می کند. منیزیم به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند، علاوه بر این به تقویت قلب و استخوان ها کمک می کند. فسفر با کمک کلسیم به ترمیم و رشد بافت کمک می کند. منگنز همچنین نقش مهمی در سلامت استخوان ها و حفظ سیستم ایمنی دارد.

هضم بهتر

یکی دیگر از فواید پودر جوانه گندم این است که سرشار از فیبر غذایی است. فیبر غذایی به بدن شما کمک می کند تا حرکات روده منظم و سالم را حفظ کند. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از فیبر به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می کند.

عضلات قوی تر

پودر جوانه گندم منبع عالی پروتئین گیاهی است. پروتئین علاوه بر انجام عملکردهای ضروری بدن مانند ساختن و ترمیم عضلات به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید. وقتی کمتر گشنه شوید، روند لاغری و تناسب اندام شما تسریع می شود.

پیشنهاد مطالعه:6 ترفند جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

عضلات قوی تر با پودر جوانه گندم

ایمنی را تقویت می کند

پودر جوانه گندم دارای سطوح بالایی از ویتامین E است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از مواد حاوی چربی در بدن کمک می کند. نمونه هایی از این مواد سلول های مغز، غشای سلولی و کلسترول هستند. ویتامین E آنها را از آسیب هایی که می تواند توسط رادیکال های آزاد در بدن ایجاد شود محافظت می کند. این آسیب می تواند منجر به بیماری های جدی مانند سرطان و بیماری های قلبی شود.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

فیتوسترول موجود در جوانه گندم به کاهش جذب کلسترول کمک می کند. از آنجایی که این ترکیب شکلی مشابه کلسترول دارد، می تواند گیرنده های روده را از جذب کلسترول بد مسدود کنند. این عامل ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی و حمله قلبی کمک کند.

انرژی بیشتر

یکی از بهترین فواید جوانه گندم این است که حاوی بسیاری از ویتامین های ضروری است. تعدادی از اینها ویتامین های گروه B مانند فولات، تیامین و B6 هستند. ویتامین های B به بدن شما کمک می کنند تا کربوهیدرات ها و چربی ها را به انرژی تبدیل کنید و برای عملکرد بدن ضروری هستند.

10 روش استفاده از پودر جوانه گندم

جوانه گندم ماده ی غذایی نیست که به تنهایی خورده شود، اما راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا فواید سلامتی آن را تجربه کنید.

1-افزودن جوانه ی گندم به ماست و میوه و استفاده به عنوان یک صبحانه یا میان وعده مقوی و خوشمزه

2-شما می توانید از پودر جوانه گندم در پخت نان، شیرینی و کیک استفاده کنید و مقداری از پودر جوانه گندم را با آرد جابه جا کنید.

استفاده از پودر جوانه گندم در شیرینی

3- پودر جوانه ی گندم پرفایده را می توانید به کوفته و گوشت های توپی موجود در خوراک و غذاهای خود اضافه کنید.

4-برای تزیین دسر یا ژل خود می توانید مقداری پودر جوانه ی گندم روی آن بپاشید.

5- جوانه ی گندم را می توانید در انواع اسموتی ها و شیک ها استفاده کنید.

6-افزودن جوانه ی گندم به چاشنی ها و اویه جات برای مزه دار کردن مرغ و ماهی می تواند یک انتخاب خوب باشد.

7- جوانه گندم را می توانید به دستورالعمل سوپ مورد علاقه خود بیفزاید.

8- افزودن پودر جوانه گندم به سس سالاد یکی از متداول ترین روش های مصرف این خوراکی پرفایده است.

9-افزودن جوانه ی گندم به خمیر نان خانگی یتان علاوه بر طعم متنوع و مطبوع آن سلامتی بدن شما را تضمین می کند.

10- همچنین افراد ورزشگار می توانید با افزودن پودر جوانه گندم به نوشیدنی پروتئینی و ورزشی خود سلامتی خود را دو چندان کنند.

بهترین پودر جوانه گندم چیست؟

پودر جوانه ی گندم بین استار یک فراورده ی غذایی مفید شرکت بیز است که از جوانه گندم تهیه می شود. این پودر حاوی آنتی اکسیدان بالا برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان هاست. همچنین شامل ترکیبات معدنی چون فسفر، روی، منیزیم و آهن است و دارا بودن ویتامین های تیامین (B1)، نیاسین (B3)، فولات (B9) و ویتامین E منبع مغذی برای بدن محسوب می شود.

فیبر موجود در این محصول به کنترل سطح قندخون، عملکرد بهتر سیستم گوارشی و اسیدهای چرب کمک می کند.

برای خرید پودر جوانه گندم بین استار با ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت اینجا کلیک کنید.

پودر جوانه گندم بین استار

سخن آخر

ما بارها شنیده ایم که عقل سالم در بدن سالم است. همه ی ما میدانیم که هرگاه جسم نیرومند و سالم باشد، فکر خوب کار می کند. یعنی با حفظ سلامتی می توانیم به موفقیت های بزرگ و چشمگیری در زندگی دست پیدا کنیم.

داشتن بدن سالم مستلزم داشتن تغذیه سالم و کامل است. در بین ترکیبات غذایی جوانه ی گندم یک ماده با ارزش غذایی بالا سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است که به افزایش سلامت بدنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها کمک می کند. شما می توانید پودر جوانه ی گندم را با بالاترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی حیلامات بخرید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


روش های سفت کردن پوست صورت

روش های سفت کردن پوست صورت

روش های سفت کردن پوست صورت، بهترین و سریعترین روش برای سفت کردن پوست صورت و از بین بردن چین و چروک ها. کرم سفت کننده پوست صورت

31 تیر 1403

1 دقیقه

فواید مدیتیشن چیست؟

فواید مدیتیشن چیست؟

بررسی فواید مدیتینشن برای سلامت ذهن و بدن و بیان روش های آسان انجام مدیتیشن برای رسیدن به تمرکز و کنترل استرس های روزانه را در این مقاله به طور مفصل بیان می کنیم.

13 خرداد 1402

1 دقیقه

عوارض و فواید قهوه گانودرما

عوارض و فواید قهوه گانودرما

در این مقاله به بررسی عوارض و فواید قهوه گانودرما می پردازیم. و روش استفاده ی درست از این قهوه را برای شما شرح می دهیم.

17 مرداد 1402

1 دقیقه

سالاد جوانه گندم

سالاد جوانه گندم

سالاد جوانه گندم یک نوع سالاد سبزیجاتی است که از جوانه‌های گندم تهیه می‌شود. این سالاد پر فایده به افزایش سلامت بدنی کمک می کند و از بروز یبوست پیشگیری می کند.

6 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

7 روش های خانگی سفیدشدن دندان

7 روش های خانگی سفیدشدن دندان

دندان‌های سفید، نه تنها نشانه‌ای از بهداشت دهان و اهمیت به آن است بلکه تأثیر چشمگیری در جلب اعتماد به نفس و جذابیت فرد دارندو به راحتی در خاطره ها ماندگار میشود. در این مقاله به بیان موثرترین روش های خانگی سفید شدن دندان می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

21 آذر 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.