Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

فواید مدیتیشن چیست؟

13 خرداد 1402

1 دقیقه

فواید مدیتیشن چیست؟

روزانه افراد دچار تنش ها و استرس های مختلفی می شوند، که علاوه بر جنبه ی ذهنی روی بدن آن ها نیز تاثیر می گذارد. استرس به طور مستقیم در بروز بیمارهای گوارشی، قلب و عروقی و به طور غیر مستقیم در بروز بیمارهای خود ایمنی موثر است. برای رهایی از این تنش های روزانه می توان به آرام کردن ذهن با روش های مختلفی پرداخت که از جمله ی آن مدیتیشن یا مراقبه است. در این مقاله به معرفی فواید مدیتیشن و تاثیرات آن بر بدن و سلامتی می پردازیم.

مدتیشن چیست؟

به تمرینات ذهنی آرامبخش که در قالب ورزش ذهنی، برای رهایی از فشارها و استرس ها انجام می شود مدیتیشن می گویند. فواید مدیتیشن شامل آرام کردن بدن و ذهن، کاهش استرس و افزایش تمرکز است. امروزه مدیتیشن در علم پزشکی نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده و برای درمان بیمارهای مرتبط با روان انسان مخصوصا استرس و افسردگی کاربرد دارد.

روش انجام مدیتیشن

برای انجام مدیتیشن ابتدا باید موارد زیر را فراهم کنید.

1- مکان آرام و ساکت بدور از تنش و فشار های محیطی، خاموش کردن تمام وسایل ارتباطی (گوشی، تلفن و اینترنت) در مدت انجام مدیتیشن

2-پوشیدن لباس های  راحت و لطیف و ترجیحا آزاد

3-انتخاب یک موزیک آرامبخش و ملایم

4-قرار گرفتن در محیط معتدل دمایی (نه خیلی سرد نه خیلی گرم)

5- ترجیحا در محیطی مدیتیشن را انجام دهید که تبادل هوای تازه داشته باشد. بهترین محیط برای انجام مدیتیشن در طبیعت و فضای باز است.

پیشنهاد مطالعه:تاثیر خواب بر زیبایی

برای انجام مدیتیشن در یک پوزیشن راحت بشینید (اگر روی زمین می نشنید حالت چهار زانو که راحت ترین حالت است را انتخاب کنید و اگر روی صندلی نشسته اید یک صندلی راحت را انتخاب کنید که پشتتان صاف روی صندلی قرار بگیرد و پاهایتان روی زمین باشد) یا در حالت دراز کشیده قرار بگیرید. برای کسانی که تازه مدیتیشن را شروع کرده اند زمان کوتاه 5 تا 10 دقیقه زمان مناسبی است.

در این بازه ی زمانی در حالت نشسته یا دراز کشیده با گوش کردن به موزیک آرام، بدن شما آماده ی مراقبه شده است فقط کافی است که نفس های عمیق بکشید و روی افکار مثبت تمرکز داشته باشید.

تصور کنید با هر دم عمیقی که می کشید انرژی های سالم و پاک وارد بدن شما می شود و با هر بازدم انرژی های مضر و منفی از بدن شما خارج می شوند. اگر در این حالت افکار منفی به سراغ شما آمد به آن ها توجه نکنید و سعی کنید روی افکار مثبت تمرکز داشته باشید. مدیتیشن یک تمرین ذهنی است که شما به ذهن خود یاد میدهید به چیزهایی که شما دوست دارید فکر و توجه کند با مداوت در انجام این ورزش ذهنی، ذهن شما نیرومند می شود و قدرت تمرکز شما افزایش می یابد.

پیشنهاد حیلامات: افزایش سلامتی و کاهش وزن با محصول سیر سیاه دکتر بیز

مدیتیشن چیست

فواید مدیتیشن

مراقبه یا مدیتیشن می تواند به شما احساس رهایی، شادی و اعتماد به نفس بدهد. با مداومت در انجام تمرینات می توانید تمرکز خود را افزایش بدهید و کنترل بیشتری روی بدن خود داشته باشید. همچنین مدیتیشن اضطراب و استرس شما را کاهش می دهد و باعث می شود کنترل بهتری روی زندگی خود داشته باشید. از آنجاییکه بسیاری از مشکلات جسمی ریشه عصبی دارند مدیتیشن کمک می کند بسیاری از مشکلات جسمی خود را درمان کنید.

پیشنهاد مطالعه:کرم شب و روز ضد چروک لاکچری کوین

فواید مدیتیشن در کمک به درمان بیماری ها

بسیاری از بیماری های منشاء عصبی دارند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سندرم روده ی تحریک پذیر: در این بیماری تحریک روده ی بزرگ بر اثر فشارهای عصبی تشدید می شود و علائمی چون نفخ، باد و ورم معده، اسهال و یبوست مزمن در پی خواهد داشت.

آسم: استرس شدید می تواند علائم آسم و گرفتگی را تشدید کند.

فشار خون عصبی: در این حالت ایجاد تنش یا فشار عصبی، باعث بالا رفتن غیرعادی فشار خون خواهد شد.

بیماری های قلبی: تنش و فشارهای عصبی ممکن است منجر به حملات قلبی شود.

سردردهای تنشی : سردردهای روزانه و مزمنی که باعث بروز درد در هر دو ناحیه پیشانی می شوند.

مشکلات خواب: اختلالات خواب شامل کم خوابی، بدخوابی ، بیدار شدن های مکرر از خواب به آرامش بدنی بستگی دارد.

براساس تحقیقات انجام شده مدیتیشن می تواند در بهبود این بیماری کمک کننده باشد اما فراموش نکنید که مدیتیشن جایگزین درمان دارویی برای این بیماری ها محسوب نمیشود. بلکه تنها روشی است که از تشدید بیماری ها جلوگیری می کند یا روند تشدید بیماری را به تعویق می اندازد.

فواید مدیتیشن در آرامش ذهن

سخن آخر

ما همواره در دنیای بیرون دنبال شادی و آرامش می گردیم. مثلا بیشتر پول دربیاریم تا خوشحال تر و آرامتر باشیم یا رشد شغلی بیشتری داشته باشیم تا به خوشحالی و آرامش بیشتری برسیم. اما واقعیت این است که آرامش و شادی یک حالت نشات گرفته از درون ماست.

در مدیتیشن یا مراقبه ما به خلوت با خود می رویم و آرامش درونی را کسب می کنیم با داشتن ذهن آرام و تمرکز بالا احتمال موفقیت ما در کارها نیز بیشتر خواهد شد. اما باید توجه داشته باشید که آرام کردن ذهن باید به طور مستمر و روزانه انجام شود و جزء برنامه ی روزانه ی شما قرار بگیرد و یک تمرین مقطعی و کوتاه مدت نباشد. انجام مدیتیشن در کنار ورزش روزانه تاثیرات شگفت انگیزی برای شما به ارمغان خواهد آورد .

نویسنده: مجله حیلامات

|

سبک زندگی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


قارچ گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما چیست؟

در این مقاله به بررسی قارچ گانودرما، خواص سلامتی و مزایای آن می پردازیم و محصولاتی که با این قارچ پرخاصیت تهیه می شوند معرفی می کنیم.

5 دی 1402

1 دقیقه

سبوس چندغله دکتر بیز

سبوس چندغله دکتر بیز

سبوس چندغله دکتر بیز فیبری غنی است و ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری دارد. این سبوس به‌هضم کمک می‌کند و با افزایش سطح اشباع باعث لاغری می‌شود.

14 شهریور 1402

1 دقیقه

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

در این مقاله به معرفی بهترین تکنیک ها برای شستشوی ماشین بدون کارواش می پردازیم و روش هایی آسان و بی دردسر را به شما معرفی می کنیم.

18 شهریور 1402

0 دقیقه

خواص سیر سیاه برای زنان

خواص سیر سیاه برای زنان

خواص سیر سیاه برای زنان چیست؟ سیر سیاه در کنترل قندخون و سندرم تخمدان پلی کیستیک چه نقشی دارد؟ روش های مصرف سیر سیاه چیست؟

6 خرداد 1403

1 دقیقه

رژیم انگور برای لاغری

رژیم انگور برای لاغری

رژیم انگور برای لاغری مفید است؟ روش انجام رژیم انگور برای لاغری. کالری انگور. مزایا و معایب رژیم انگور برای لاغری

9 تیر 1403

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.