Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

بابل تی چیست؟ روش درست کردن بابل تی

28 تیر 1403

1 دقیقه

بابل تی چیست؟ روش درست کردن بابل تی

بابل تی یک نوشیدنی با ظاهر فوق العاده منحصر به فرد است،این چای یک دستور غذای تایوانی است که با ترکیب پایه چای با شیر، میوه و آب میوه تهیه می شود. سپس تیکه های مرواریدی بابل یا حباب به آن اضافه می شود که ظاهر آن را بسیار جذاب می کند.

این دمنوش‌های میوه یا چای خوشمزه را می‌توان به صورت گرم یا سرد سرو کرد و یک نوشیدنی و میان‌وعده خوشمزه است. بابل تی معمولا را در فنجان های شفاف با نی سرو می شود.

ظاهر عجیب و غریب آن بخشی از چیزی است که آن را به یک سوژه اینستاگرامی تبدیل کرده است، یا اینفلوئنسرها در سراسر جهان با بابل تی خود عکس می گیرند. در این مقاله ما قصد داریم دستور آماده کردن آن را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بابل تی

مواد تشکیل دهنده بابل تی برای آماده کردن چهار نوشیدنی:

  • یخ
  •  چای کیسه ای (سیاه، سبز، یا چای دم کرده)
  • 7 فنجان آب برای پختن تاپیوکای بابل تی
  • شربت طعم دهنده (اختیاری)
  • 1 کیسه مروارید تاپیوکا از قبل تهیه شده یا خریداری شده
  • 2 فنجان شکر گرانول یا شیرین کننده دیگر به مقدار دلخواه (اختیاری)
  • شیر کامل (یا یک گزینه غیر لبنی مانند شیر نارگیل، شیر سویا )

شما همچنین می توانید از پودر بابل تی مناسب استفاده کنید که بسته به محتوای پودر ممکن است جایگزین چای، شیرین کننده یا هر دو شود.

دستور العمل بابل تی

مواد تشکیل دهنده بابل تی:  لیوان مخصوص و توپیوکا

ابتدا چای مورد نظر خود را با جوشاندن 6 فنجان آب دم کنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و چای کیسه ای را اضافه کنید. بگذارید بماند تا چای به دمای اتاق برسد.
اگر از شربت طعم دهنده، عسل یا شیرین کننده غلیظ استفاده می کنید، در حالی که هنوز گرم است با چای مخلوط کنید تا حل شود.

با اضافه کردن 1 فنجان آب به یک قابلمه شربت ساده درست کنید. حرارت دهید تا آب جوش بیاید، شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. بگذارید خنک شود

مرواریدهای تاپیوکا را در یک قابلمه جداگانه آماده کنید. برای این کار ابتدا آب را به جوش بیاورید (7-10 فنجان آب برای هر 1 فنجان مروارید تاپیوکا) به جوش بیاورید. مروارید تاپیوکا را اضافه کنید و حدود 2 تا 15 دقیقه بپزید (دستورالعمل روی بسته را ببینید) و هر از گاهی هم بزنید. آب ولرم را روی مرواریدها بریزید، آبکش کنید و به کاسه جدید منتقل کنید.

بیشتر بدانید: فواید ماسک خاک رس

بابل تی با چای

سرو نوشیدنی بابل تی

مرواریدهای توپیوکای پخته شده را بین لیوان ها تقسیم کنید. هر لیوان را با یخ پر کنید. در هر لیوان 1/2 فنجان چای بریزید. 2-3 قاشق غذاخوری شیر و/یا بیشتر به هر لیوان اضافه کنید.
اگر از پودر شیر استفاده می کنید، طبق دستورالعمل محصول یک پیمانه اضافه کنید. با قاشق هم بزنید یا خوب تکان دهید.
همچنین می توانید چای خود را با مواد خانگی (مانند قهوه یا زنجبیل تازه) یا میوه طعم دار کنید. با افزودن ژله یا پودینگ می توانید نوشیدنی خود را خاص تر کنید. بسته به محتویات آن را با نی های بزرگ یا قاشق های بلند سرو کنید.

روش درست کردن مروارید های تاپیوکا

تهیه خمیر تاپیوکا : در یک کاسه بزرگ، یک فنجان آرد تاپیوکا را بریزید. حدود نصف فنجان آب جوش را به آرامی به آرد تاپیوکا اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید که آب حتماً جوش باشد تا آرد تاپیوکا خوب جذب شود.خمیر را با دست ورز دهید تا یکدست و نرم شود. اگر خمیر خیلی خشک بود، مقدار کمی آب جوش اضافه کنید.

شکل دادن خمیر: خمیر را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل رول‌های نازک (حدود 1 سانتیمتر قطر) درآورید. رول‌ها را به قطعات کوچک (حدود 1 سانتیمتر) برش دهید. هر قطعه کوچک را با دست به شکل توپ کوچک درآورید. اگر خمیر خیلی چسبنده بود، می‌توانید کمی آرد تاپیوکا روی دستانتان بزنید.

اگر می‌خواهید مرواریدها را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید، می‌توانید آن‌ها را روی یک سینی پهن کنید و بگذارید چند ساعت تا چند روز خشک شوند.

برای پخت تاپیوکا آن ها را در یک قابلمه بزرگ، آب را بجوشانید (حدود 10 برابر مقدار مرواریدها).  مرواریدهای تاپیوکا را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید حدود 20-30 دقیقه بجوشند. هر از گاهی آن‌ها را هم بزنید تا به هم نچسبند.

بعد از جوشاندن، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مرواریدها حدود 20-30 دقیقه در آب داغ استراحت کنند. مرواریدهای پخته شده را آبکش کنید و سپس با آب سرد بشویید تا دمای آن‌ها کاهش یابد.

اگر دوست دارید، می‌توانید مرواریدها را در شربت شکر قهوه‌ای یا شکر سفید به مدت 10-15 دقیقه بگذارید تا طعم شیرینی بگیرند.

حالا مرواریدهای تاپیوکای شما آماده استفاده در بابل تی یا هر نوشیدنی دیگری هستند.

بیشتر بدانید: روش درست کردن نوشیدنی سرد با قهوه

بابل تی میوه ای

متداول ترین طعم های بابل تی

متداول ترین طعم های بابل تی شامل : چای سبز، و چای توت فرنگی است
طعم های حباب دار چای از گزینه های میوه ای و شیرین تا گزینه های گیاهی متغیر است. چای حبابدار کلاسیک به سادگی با چای سیاه، شیر، یخ و مروارید تاپیوکا درست می شود، اما اگر می خواهید نوشیدنی خود را طعم دار کنید، می توانید یکی از طعم های زیر را انتخاب کنید.

  • انبه
  • لیمو
  • میوه شور
  • توت فرنگی
  • هلو
  • عسلک
  • بادام
  • قهوه
  • زنجبیل

یک راه ساده برای درست کردن بابل تی با طعم قهوه استفاده از پودر قهوه ی فوری است. پودر قهو های فوری بیز را می توانید از اینجا بخرید و از طعم آن لذت ببرید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

سبک زندگی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست آلرژی ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پوست خشک پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود حساسیت غذایی دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع خشکی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیب زمینی سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قندخون قهوه قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما سوپریم قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ میسلار واتر هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


کرم سفت کننده پوست بدن گاتیو

کرم سفت کننده پوست بدن گاتیو

برای رفع افتادگی پوست بدن مطمئن ترین و امن ترین روش، استفاده از کرم سفت کننده ی پوست بدن گاتیو است. این کرم سرشار از ویتامین و کلاژن ساز است که به سفت شدن پوست بدن کمک می کند.

25 خرداد 1402

1 دقیقه

6 ترفند جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

6 ترفند جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

در این مقاله به معرفی ترفندهای جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز می پردازیم و بهترین روش تمیزی و برق انداختن گاز را معرفی می کنیم.

23 مهر 1402

1 دقیقه

ترفندهای سریع برای حذف لکه های مبل و فرش

ترفندهای سریع برای حذف لکه های مبل و فرش

در این مقاله ترفندهای سریع برای حذف لکه های مبل و فرش را با شامپو فرش نانوسان و لکه بر مبل و فرش نانوسان بیان می کنیم. علاوه بر آن روش های خانگی برای در صورت عدم دسترسی به نانوسان را توضیح می دهیم.

11 تیر 1402

0 دقیقه

خواص شکلات تلخ

خواص شکلات تلخ

در این مقاله به بررسی برخی از فواید بالقوه شکلات تلخ برای سلامتی می پردازیم. همچنین فواید و مضرات و میزان مصرف آن را بیان می کنیم.

6 آبان 1402

1 دقیقه

خواص روغن زیتون برای پوست صورت

خواص روغن زیتون برای پوست صورت

روغن زیتون از جمله روغن هایی است که برای پوست و صورت مفید است. زیرا حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین ها و خواص ضد باکتریایی است. در این مقاله قصد داریم خواص روغن زیتون برای پوست را بررسی کنیم. و روش استفاده ی از این روغن برای بهره وری از حداکثر خاصیت و کمترین آسیب را بدانیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

25 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.