Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

درمان کهیر پوستی

17 اسفند 1402

1 دقیقه

درمان کهیر پوستی

کهیر پوستی معمولاً به عنوان یک واکنش آلرژیک به چیزی در محیط شما یا چیزی که خورده اید رخ می دهد. اما ممکن است گاهی اوقات به دلیل یک مشکل اساسی سلامتی اتفاق بیفتد. با ما همراه باشید تا به بررسی علت وقوع کهیر و روش های درمان آن بپردازیم.

کهیر پوستی چیست؟

کهیر به جوش های خارش دار و برجسته ای هستند که روی پوست یافت می شوند. معمولاً در پوست‌های روشن‌تر قرمز، صورتی یا گوشتی هستند و ممکن است به رنگ گوشتی یا کمی روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ پوست شما در پوست قهوه‌ای یا سیاه باشند. گاهی اوقات نیش می زنند یا درد می کنند. در بیشتر موارد، کهیر پوستی در اثر واکنش آلرژیک به دارو یا غذا ایجاد می شود یا واکنشی به یک محرک در محیط است. در بسیاری از موارد، کهیر یک مشکل موقت است که ممکن است با داروهای آلرژی کاهش یابد.

بیشتر بثورات به خودی خود از بین می روند. با این حال، موارد مزمن و همچنین کهیر همراه با یک واکنش آلرژیک شدید، نگرانی های پزشکی بزرگتری هستند.

چه چیزی باعث کهیر می شود؟

کهیر پوستی معمولاً در اثر واکنش آلرژیک به چیزی که شما با آن برخورد کرده اید یا بلعیده اید ایجاد می شود. هنگامی که شما یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما شروع به ترشح هیستامین در خون شما می کند. هیستامین ها مواد شیمیایی هستند که بدن شما در تلاش برای دفاع از خود در برابر عفونت و سایر مزاحمان خارجی تولید می کند. در برخی افراد، هیستامین ها می توانند باعث تورم، خارش و بسیاری از علائمی شوند که با کهیر تجربه می شوند.

از نظر آلرژن ها، کهیر می تواند توسط عواملی مانند

  • گرده
  • داروها
  • غذا
  • شوره حیوانات
  • نیش حشرات

ایجاد شود. کهیر پوستی علاوه بر آلرژی ممکن است ناشی از شرایطی نیز باشد. غیر معمول نیست که افراد به دلیل استرس، لباس های تنگ، ورزش، بیماری ها یا عفونت ها کهیر را تجربه کنند. همچنین ممکن است در نتیجه قرار گرفتن بیش از حد در دمای سرد یا گرم یا تحریک ناشی از تعریق بیش از حد کهیر ایجاد شود. از آنجایی که چندین محرک بالقوه وجود دارد، بسیاری از اوقات نمی توان علت واقعی کهیر را تعیین کرد.

کهیر ناشی از نیش حشرات

چه کسی در معرض خطر است؟

افرادی که آلرژی دارند بیشتر در معرض ابتلا به کهیر هستند. اگر دارو مصرف می کنید یا اگر ناآگاهانه در معرض چیزهایی مانند غذا یا گرده گل هستید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به کهیر باشید. اگر قبلاً مبتلا به عفونت یا بیماری هستید، ممکن است در برابر ایجاد کهیر آسیب پذیرتر باشید.

کهیر پوستی چه شکلی هستند؟

بارزترین علامت کهیر، جوش هایی است که روی پوست ظاهر می شود. جوش ها ممکن است قرمز باشند اما می توانند همرنگ پوست شما باشند. آنها می توانند کوچک و گرد، حلقه ای شکل یا بزرگ و به شکل تصادفی باشند. کهیر خارش دار است و به صورت دسته ای در قسمت آسیب دیده بدن ظاهر می شود. آنها می توانند بزرگتر شوند، شکل خود را تغییر دهند و گسترش یابند. کهیر ممکن است در طول شیوع بیماری ناپدید یا دوباره ظاهر شود. جوش زدن کندوهای فردی می تواند از نیم ساعت تا یک روز طول بکشد منبع مورد اعتماد. کهیر ممکن است با فشار دادن سفید شود. گاهی ممکن است کندوها با هم تغییر شکل یا شکل دهند و یک ناحیه بزرگتر و برجسته ایجاد کنند. کهیر می تواند در نقاط مختلفی از بدن ایجاد شود. در صورت بروز کهیر در اطراف گلو یا روی زبان یا مشکلات تنفسی همراه با کهیر، فوراً با اورژانس تماس بگیرید یا تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرید.

درمان کهیر پوستی

اولین قدم برای درمان این است که بفهمید آیا واقعاً کهیر دارید یا خیر؟ در بیشتر موارد، پزشک می تواند از طریق معاینه فیزیکی تشخیص دهد که آیا شما کهیر دارید یا خیر. و اینکه پوست شما نشانه هایی از جوش های مرتبط با کهیر را نشان می دهد. پزشک همچنین ممکن است آزمایش خون یا آزمایشات پوستی را انجام دهد تا بفهمد که چه چیزی ممکن است باعث کهیر شما شده باشد – به خصوص اگر کهیر شما نتیجه یک واکنش آلرژیک باشد. اگر یک مورد خفیف کهیر را تجربه می کنید که به آلرژی یا سایر شرایط بهداشتی مربوط نمی شود، ممکن است نیازی به درمان با نسخه نداشته باشید.

در این شرایط، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که با موارد زیر تسکین موقت پیدا کنید:

مصرف آنتی هیستامین منبع مورد اعتماد، مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) یا ستیریزین (زیرتک)

اجتناب از تحریک منطقه اجتناب از آب داغ، که ممکن است کهیر را تشدید کند حمام خنک یا ولرم با بلغور جو دوسر کلوئیدی یا جوش شیرین

اگر مواردی مثل کهیر در بدن شما به صورت آنافیلاکسی بروز کند به مراقبت های جدی تری نیاز دارید. آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک شدید و تهدید کننده زندگی است. در این وضعیت، کهیر اغلب با مشکلات تنفسی، تهوع یا استفراغ، تورم شدید و سرگیجه همراه است.اگر فکر می کنید ممکن است آنافیلاکسی را تجربه کنید، با اورژانس تماس بگیرید .

آیا می توان از کهیر پیشگیری کرد؟

تغییرات ساده در شیوه زندگی شما ممکن است بتواند به شما در جلوگیری از عود مجدد کهیر در آینده کمک کند. اگر آلرژی دارید و می‌دانید که کدام مواد ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند، پزشک به شما توصیه می‌کند که از قرار گرفتن در معرض این عوامل اجتناب کنید. واکسن های آلرژی گزینه دیگری است که ممکن است به شما در کاهش خطر ابتلای مجدد به کهیر کمک کند. اگر اخیراً شیوع کهیر داشته اید از قرار گرفتن در مناطق با رطوبت بالا یا پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری معده پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده

مطالب پیشنهادی


خواص شگفت انگیز روغن آرگان بر مو

خواص شگفت انگیز روغن آرگان بر مو

از خواص شگفت‌ انگیز روغن آرگان بر مو چیزی شنیده‌اید؟ روغن آرگان برای رشد و تقویت مو، رفع موخوره و کمک به پرپشت شدن مو بسیار موثر است.

7 مرداد 1402

1 دقیقه

معرفی محصولات فوراور

معرفی محصولات فوراور

در این مقاله به معرفی ویژگی محصولات فوراور می پردازیم و مزایای و روش استفاده از بهترین محصول این برند را بیان می کنیم.

1 آذر 1402

1 دقیقه

لاغری با سیر سیاه

لاغری با سیر سیاه

لاغری با سیر سیاه یکی از اصولی ترین و کم عارضه ترین روش هاست، زیرا سیر سیاه با فعال کردن مکانیسم چربی سوزی بدن باعث افزایش سرعت لاغری میشود. همچنین مصرف سیر سیاه به همراه ورزش روزانه می تواند به کاهش چربی احشایی کمک کند.

31 خرداد 1402

1 دقیقه

کرم شب و روز ضد چروک لاکچری کوین

کرم شب و روز ضد چروک لاکچری کوین

کرم‌های ضد چروک با وجود ترکیباتی همچون آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، هیالورونیک‌اسید، آلفاهیدروکسی اسید و پپتید‌ها موجب تحریک تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و خشک‌شدن پوست می‌شوند.

3 تیر 1402

1 دقیقه

معرفی کرم لیفت صورت گاتیو

معرفی کرم لیفت صورت گاتیو

کرم لیفت صورت گاتیو یک محصول مراقبتی پوست صورت است که از شلی و افتادگی پوست جلوگیری و چین و چروک را رفع می کند.

1 آبان 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.