Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

روش های روشن کردن پوست

5 شهریور 1403

1 دقیقه

روش های روشن کردن پوست

پوست تیره علاوه بر اینکه ظاهر شما را خسته و بی نشاط نشان می دهد، روی اعتماد به نفس شما موثر خواهد بود. روشن کردن پوست یه روش تدریجی است که شما می توانید با داشتن مراقبت های لازم پوستی و خوردن به اندازه ی آب در طول روز به آن دست پیدا کنید.

در این مقاله ما قصد داریم روش های روشن کردن پوست را برای شما بیان کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برخی علت های تیرگی پوست

بسیاری از ما برای رسیدن به پوستی صاف و بدون عیب سخت تلاش می کنیم. بازار مملو از کرم‌های روشن‌کننده پوست و درمان‌های بی‌شماری از سفید کردن، لیزر تا لایه‌برداری شیمیایی است تا به افراد کمک کند به این نتایج دست یابند.

افراد به دلایل زیادی می خواهند پوست خود را روشن کنند. بسیاری از افراد از ملاسما یا سایر رنگدانه‌های مرتبط با نور خورشید رنج می‌برند که باعث ایجاد لکه‌های خورشیدی و تغییر رنگ آنها می‌شود. سایر بیماران از اسکار، لک های تیره و هایپرپیگمانتاسیون ناشی از آکنه طولانی مدت رنج می برند که در طول سال ها به خوبی درمان نشده است. انواع مختلفی از کرم های سفید کننده وجود دارد که برای درمان این لکه های تیره و روشن کردن پوست در دسترس هستند.

این کرم های موضعی با کاهش رنگدانه ای به نام ملانین در پوست عمل می کنند. هنگامی که پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش یا نور خورشید قرار می گیرد ملانین بیشتری تولید می شود. افزایش تولید ملانین منجر به تغییر رنگ پوست و ایجاد این لکه های خورشیدی دارد. بیمارانی که رنگ پوست تیره تر دارند بیشتر مستعد افزایش تولید ملانین هستند.

چه چیزی رنگ پوست را تعیین می کند؟

رنگ پوست افراد با میزان ملانین موجود در پوست آنها تعیین می شود. ملانین مسئول رنگدانه پوست است و توسط ملانوسیت ها تولید می شود. ملانوسیت ها سلول های پوستی تخصصی هستند که در اپیدرم پوست قرار دارند. میزان ملانین در پوست شما با رنگ پوست شما نسبت مستقیم دارد. بیمارانی که رنگ پوست روشن‌تر دارند، ملانین کمتری در پوست خود نسبت به بیمارانی با رنگ پوست تیره‌تر هستند. هر چه میزان تولید ملانین در پوست بیشتر باشد، پوست شما تیره تر می شود.

اثر ملانین در پوست محافظت از بدن شما در برابر اشعه ماوراء بنفش است. این رنگدانه فداکار از ما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. از آنجایی که ملانین یک رنگدانه محافظ در پوست است، اشعه ماوراء بنفش را از آسیب رساندن به DNA مسدود می کند و از سرطان پوست جلوگیری می کند. دو نوع ملانین در پوست وجود دارد، فئوملانین عمدتاً در افرادی با رنگ پوست روشن‌تر و یوملانین در افرادی با رنگ پوست تیره‌تر یافت می‌شود. رنگ پوست تیره تر، از آنجایی که حاوی ملانین بیشتری است، مانع طبیعی بهتری در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد.

بنابراین، برای جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش، پوست ملانین بیشتری تولید می کند. همانطور که این ملانین جدید برای محافظت از پوست ما افزایش می یابد، رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون افزایش می یابد که نشان دهنده آسیب به پوست در اثر نور خورشید است. افزایش ملانین در پوست می تواند باعث ایجاد لکه های پیری، ملاسما و لکه های خورشیدی در نواحی مختلف پوست صورت، دست ها و بدن شود.

با بهترین کرم شب روشن کننده آشنا شوید.

بهترین کرم روشن کننده پوست چیست؟

در حال حاضر کرم های سفید کننده پوست زیادی در بازار وجود دارد. یکی از موثرترین کرم ها برای روشن کردن پوست، کرم روشن کننده گاتیو است. این کرم دارای ترکیبات موثری است که پوست شما را روشن و شفاف می کند. از جمله این ترکیبات

آسکوربیک اسید یا ویتامین سی است. ویتامین C با کاهش فعالیت آنزیمی به نام تیروزیناز، سنتز ملانین را مهار می کند. این عامل به طور گسترده برای کاهش رنگدانه لکه های پرپیگمانته روی پوست استفاده می شود. و این موضوع باعث روشن شدن پوست شما می شود. آسکوربیک موجود در این کرم برای اکثر پوست ها بی خطر است و حساسیت زا نیست.

همچنین از آنجا که ویتامین سی موجب تحریک تولید کلاژن می شود. می تواند به از بین بردن علائم پیری کمک کند.

رتینوئیک نوعی ویتامین A، ماده ای است که به کرم ها، لوسیون ها و سرم های پوست اضافه می شود. اثرات ضد پیری دارد و می تواند به لایه برداری پوست و روشن کردن پوست شما کمک کند.

ویتامین های A، C،E موجود در این کرم در بهبود ظاهر پوست و روشن کردن پوست شما موثر است.

از ترکیبات موثر موجود در این کرم اسید آلفا لیپوئیک است که یک اسید چرب است. لیپوئیک موجود در کرم روشن کننده گاتیو یک آنزیم است که ملانوسیت ها (سلول های پوست شما) را برای تولید ملانین تحریک می کند، مهار می کند، و از تیره شدن بیشتر پوست شما جلوگیری می کند.

با وجود چنین ترکیبات موثری کرم روشن کردن پوست بدن مخصوصا نواحی حساس مثل کشاله ران، آرنج، بازو و .. با استفاده از این کرم امکانپذیر است.

برای خرید کرم روشن کننده گاتیو از فروشگاه حیلامات اینجا کلیک کنید.

کرم روشن کننده گاتیو

سایر روش های روشن کردن پوست بدن

برخی ماسک های گیاهی و ترکیبات طبیعی می توانند به روشن کردن پوست شما کمک کنند. این ماسک ها شامل موارد زیر هستند:

عسل، آب لیمو و سفیده تخم مرغ

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و آن را خنثی می کند. علائم پیری از جمله افتادگی پوست را کاهش می دهد. آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ به سفت شدن منافذ پوست کمک می کند. عسل رطوبت پوست را از بین می برد و یک میدان ضد باکتری ایجاد می کند تا از شما در برابر آکنه محافظت کند.

مواد تشکیل دهنده

1 قاشق غذاخوری عسل
یک عدد سفیده تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه:تخم مرغ را بشکنید و سفیده تخم مرغ را در ظرفی استخراج کنید. سفیده تخم مرغ را کاملا بزنید تا پف کند. سپس عسل و آبلیمو را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. حالا این ماسک را بزنید و پوست خود را برای یک یا دو دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 40 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک پوست آلوئه ورا

وقتی صحبت از بهترین مواد طبیعی برای درمان مشکلات پوستی می شود، آلوئه ورا یک گزینه کاربردی است. آلوئه ورا به عنوان یک سپر برای محافظت از پوست شما در برابر شرایط مختلف از جمله افتادگی پوست عمل می کند. این نه تنها حاوی ویتامین های A و C است، بلکه از نظر آنتی اکسیدان و محتوای آب نیز بسیار غنی است. بنابراین آلوئه ورا می تواند پوست شما را تسکین دهد و آن را هیدراته نگه می دارد. آلوئه ورا همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به درمان زخم، قرمزی، سوختگی و تحریک کمک کند.

مواد تشکیل دهنده

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
سفیده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه: سفیده تخم مرغ را در ظرفی بزنید تا پف کند. حالا ژل آلوئه ورا را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را به گردن و صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک حداقل 40 دقیقه خشک شود. آن را با آب بشویید و صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. این ماسک را هر دو روز یک بار استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 روغن نارگیل

پک سفت کننده صورت برای پوست های خشک

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که از پیری زودرس پوست ما جلوگیری می کند و به روشن کردن پوست شما کمک می کند. جدای از آن، روغن نارگیل همچنین سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است که هر دو باعث بهبودی پوست می شوند و پوست را انعطاف پذیر نگه می دارند. ویتامین A موجود در روغن نارگیل باعث افزایش تولید کلاژن می شود و از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند.

مواد تشکیل دهنده

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: روغن نارگیل و عسل را به یک فنجان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری به دست آید. صورت و گردن خود را با خمیر ماساژ دهید و بگذارید 40 تا 50 دقیقه خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای بهترین نتیجه، بسته صورت را هر هفته یک بار تکرار کنید.

ماسک لیمو

نویسنده: مجله حیلامات

|

سبک زندگی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست آلرژی ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پوست خشک پیشگیری از سرطان پوست تخمدان تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود حساسیت غذایی دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش ضد درد قاعدگی بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رحم رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع خشکی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیب زمینی سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قندخون قهوه قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما سوپریم قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ میسلار واتر هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز واکس واکس داشبورد نانوسان ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


سیر سیاه را از کجا بخریم؟

سیر سیاه را از کجا بخریم؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پر تکرار پاسخ دهیم که سیرسیاه را از کجا بخریم و از کجا از کیفیت این محصول با ارزش غذایی بالا مطلع شویم؟

26 بهمن 1402

1 دقیقه

لکه بر فرش نانوسان

لکه بر فرش نانوسان

در این مقاله به معرفی لکه بر فرش نانوسان می پردازیم. این لکه بر قوی با تاثیرگذاری بالای خود در حذف لکه ها یکنواختی بافت فرش را از بین نمی برد.

14 آذر 1402

0 دقیقه

رژیم هندوانه: واقعیت یا خیال؟

رژیم هندوانه: واقعیت یا خیال؟

رژیم هندوانه چیست؟ فواید و مضرات رژیم هنداونه.چگونه رژیم هندوانه بگیریم؟ ارزش غذایی هندوانه برای سلامتی بدن

20 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

دمنوش سلامتی دکتر بیز

دمنوش سلامتی دکتر بیز

در این مقاله به معرفی دمنوش سلامتی دکتر بیز و تاثیرات این دمنوش ها بر سلامتی، کاهش افسردگی، لاغری و جلوگیری از بروز بیماری هاست.

22 مرداد 1402

0 دقیقه

بهترین سرم ویتامین سی برای پوست

بهترین سرم ویتامین سی برای پوست

در این مقاله به بررسی ویژگی های بهترین سرم ویتامین سی برای پوست می پردازیم و مزایای این سرم برای روشن شدن و کاهش علائم پیری را بیان میکنیم

29 اسفند 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.