Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

لاغری با سیر سیاه

31 خرداد 1402

1 دقیقه

لاغری با سیر سیاه

همه ی ما داشتن اندام متناسب و وزن ایده آل را دوست داریم و دنبال روش های موثر و کم عارضه برای رسیدن به تناسب اندام و زیبایی هستیم. لاغری با سیر سیاه یکی از اصولی ترین و کم عارضه ترین روش هاست.

برای رسیدن به وزن ایده آل لازم است بدانیم، اگر روش اصولی را انتخاب نکنیم، بجای از دست دادن چربی ممکن است عضلات یا پروتئین ها و مواد معدنی بدن از دست می رود.

این نوع لاغری با وجود اینکه کاهش سایز به همراه دارد، آسیب زا خواهد بود و منجر به تحلیل قوای بدنی و ابتلا به بیماری ها می شود.

بهترین حالت برای رسیدن به تناسب اندام این است که بدن را وادار به سوزاندن چربی و تری گلیسیرید کنیم. در این حالت بدن بصورت انتخابی مکانیسم سوخت و ساز خود را روی سوزاندن مواد زائد می گذارد.

یکی از بهترین خوراکی ها که تنظیم کننده مکانیسم سوخت و ساز چربی و کلسترول می باشد، سیر سیاه است.

در این مقاله به بررسی اثرات لاغری با سیر سیاه و فواید استفاد از سیر سیاه برای بدن می پردازیم.

لاغری و کاهش وزن چیست؟

کاهش وزن یا لاغری به از دست دادن وزن که ممکن است به صورت ارادی (رژیم و ورزش) یا غیر ارادی (بیماری) رخ دهد اطلاق می شود.

اگر روش کاهش وزن اصولی نباشد، بجای سلامتی برای بدن بیماری به همراه می آورد.

به طور کلی قند و گلوکز در کبد و عضلات به صورت گلیکوژن ذخیره می شود. گلیکوژن به صورت سوخت اصلی در هنگام فعالیت های بدنی و فکری مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین کاهش وزن ناشی از فعالیت های شدید بدنی، بدون تنظیم کردن سوخت و ساز ، فقط سبب حذف یا سوزاندن گلیکوژن های موجود در بدن می شود که به کاهش یا تنظیم قند خون منجر خ.

برای وارد کردن بدن به مرحله ی چربی سوزی که یک کاهش وزن اصولی است، باید مکانیسم چربی سوزی بدن را فعال کنید و بدن را در حالت سوزاندن مواد مضر قرار دهید.

همچنین سیر سیاه به عنوان یک گیاه دارویی با خواص ضد التهابی شناخته شده است. برخی معتقدند که التهاب می‌تواند یکی از عوامل افزایش وزن و مشکلات چاقی باشد،  بنابراین، خواص ضد التهابی سیر سیاه به کاهش وزن ناشی از التهابات بدنی کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه: چرا باید محصولات فوراور را استفاده کنیم؟

تناسب اندام و لاغری

یکی از ترکیبات کنترل کننده ی مکانیسم چربی سوزی سیر سیاه است. در ادامه به بررسی فواید لاغری با سیر سیاه می پردازیم.

چرا لاغری با سیر سیاه موثر است؟

در یک پژوهش مشخص شد که مصرف سیر سیاه تاثیراتی در لاغری دارد. زیرا مصرف سیر سیاه باعث تنظیم سوخت و ساز چربی و کلسترول خون می شود که نتیجه ی آن کاهش سطح چربی کل، کلسترول و تری گلیسیرید است.

در نتیجه برای کاهش وزن سریع بسیار کمک کننده خواهد بود. جالب است بدانید که مصرف سیر سیاه به همراه ورزش روزانه می تواند به کاهش چربی احشایی کمک می کند.

همانطور که میدانید چربی احشایی چربی های تجمع شده در بین اندام های اصلی بدن از جمله قلب، معده، روده، کبد و .. هستند، که عملکرد این اندام را تحت تاثیر قرار می دهند و بسیار آسیب زا هستند.

این چربی ها از جمله چربی های مقاوم در بدن هستند که به سختی آب می شوند. مصرف سیر سیاه می تواند به کاهش چربی احشایی و سلامت اندام های داخلی بدن شما کمک کند.

سیر سیاه را از فروشگاه مطمئن و دارای ضمانت اصالت کالای حیلامات خریداری کنید.

سیر سیاه بیز

تفاوت سیر سیاه و سفید

جالب است، بدانید سیر سیاه همان سیر سفید تخمیر شده تحت رطوبت و دما کنترل شده است. این فرایند سبب از بین رفتن بوی بد سیر و تبدیل سیر سفید به بافت نرم و ژله ای شیرینی می شود که به آن سیر سیاه می گوییم.

مزه ی سیر سیاه برخلاف سیر سفید که تند است، بسیار مطلوب و شبیه انجیر است. این مزیت باعث شده است که سیر سیاه طرفداران زیادی پیدا کند.

روش مصرف سیر سیاه برای لاغری

سیر سیاه را می توان به صورت یک افزودنی خوشمزه در انواع غذاها مصرف کنید:

1- در سس سویا یا مایونز برای خوش طعم شدن سالاد.

2- به عنوان چاشنی به سوپ و خورشت بیفزاید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

3- با روغن زیتون مخلوط نمایید و یک سس ویژه و رژیمی برای سالاد خود داشته باشید.

برای مشاهده ی اثرات لاغری و چربی سوزی سیر سیاه پیشنهاد می شود، که یک یا دو حبه سیر سیاه را روزانه نیم ساعت قبل از صرف وعده ی غذایی با آب مثل قرص بلعیدینی استفاده نمایید تا خواص چربی سوزی منحصر به فرد آن را مشاهده نمایید.

مزایای لاغری با سیر سیاه

 

خواص دیگر سیر سیاه برای بدن

سیر سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر ابتلا به بیماری مخصوصا بیماری سرطان می شود.

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه رادیکال های آزاد مغزی را خنثی می کنند که در نتیجه خطر ابتلا به آلزایمر و اختلالات حافظه ای با مصرف سیر سیاه کاهش می یابد.

اگر بی خوابی ناشی از استرس دارید، سیر سیاه یک گزینه ی مناسب برای از بین بردن آن و رفع خستگی و ضعف است.

از آنجا که سیر سیاه حاوی ویتامین هایی چون C و E است، روند پیری را به تاخیر می اندازد و مقاومت بدنی را افزایش می دهد.

سیر سیاه سبب درمان تصلیب شراین می شود و بدن را در برابر بیماری های سیستم گردش خون محافظت می کند.

همچنین مزایای چون کنترل قند خون با تنظیم و تعادل بدن، برای این ماده ی پر خاصیت وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:دمنوش سلامتی دکتر بیز

عوارض لاغری با سیر سباه

عوارض  مصرف زیاد سیر سیاه برای بدن

تمام خوراکی ها در صورتی که درست و به اندازه مصرف نشوند، دارای عوارضی خواهند بود. برای مثال مصرف بیش از حد گوشت قرمز باعث ایجاد بیماری نقرس می شود.

سیر سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر سیر سیاه بیش از حد استفاده شود ممکن است باعث ایجاد ورم معده و رفلاکس در افراد می شود.

مادران باردار و شیرده باید مصرف سیر سیاه را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند.

همچنین مصرف زیاد سیر سیاه در مردان ممکن است باعث کاهش تولید اسپرم یا کاهش تحرک اسپرم های تولیدی میشود.

نویسنده: مجله حیلامات

|

ورزش و تناسب اندام

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری معده پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده

مطالب پیشنهادی


خواص پودر جوانه گندم برای سلامتی بدن

خواص پودر جوانه گندم برای سلامتی بدن

در این مقاله به معرفی پودر جوانه گندم، بهترین روش استفاده و مزایای افزایش سلامتی بدنی با مصرف این ترکیب مفید می پردازیم.

27 مهر 1402

1 دقیقه

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

در این مقاله به معرفی قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز می پردازیم و مزایای گانودرما و جینسینگ موجود در این محصول را بیان می کنیم.

1 مهر 1402

1 دقیقه

عوارض و معایب تکنولوژی بر زندگی

عوارض و معایب تکنولوژی بر زندگی

تکنولوژی با وجود اینکه بسیاری از کارهای روزانه ما را آسان کرده مشکلات متعددی برای ما به همراه آورده در این مقاله معایب تکنولوژی بر زندگی را بررسی می کنیم.

21 بهمن 1402

1 دقیقه

پاک کننده قوی چربی گاز

پاک کننده قوی چربی گاز

پاک کننده قوی چربی گاز یکی از نیازهای ضروری در هر آشپزخانه است که به شما کمک کند، سریع و بی دردسر از شر چربی های مزاحم هود و گاز خلاص شوید.

13 اسفند 1402

1 دقیقه

روش های خانگی جوانسازی پوست دست

روش های خانگی جوانسازی پوست دست

جوانسازی پوست دست با روش های خانگی و سریع. اهمیت تغذیه در داشتن پوستی جوان و زیبا چیست؟ برای داشتن پوست دست جوان و زیبا از چه محصولات مراقبت از پوست استفاده کنیم؟

18 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.