Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

رژیم هندوانه: واقعیت یا خیال؟

20 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

رژیم هندوانه: واقعیت یا خیال؟

یوتیوب ویدیوهای زیادی از افرادی دارد که ادعا می کنند رژیم هندوانه به آنها کمک کرده وزن کم کنند، هوس غذای ناسالم را کنار بگذارند، پوست خود را پاک کنند، شفافیت ذهنی و انرژی بیشتری داشته باشند و احساس سبکی و نفخ کمتری داشته باشند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم رژیم هندوانه یک رژیم واقعی است یا فقط یک رژیم خیالی محسوب می شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

رژیم هندوانه چیست؟

نسخه های مختلف رژیم غذایی هندوانه راه خود را در اینترنت پیدا کرده است. در اصل، رژیم غذایی شامل خوردن چیزی جز هندوانه برای یک دوره زمانی معین است. تغییرات معمول از سه تا هفت روز طول می کشد و پس از آن، برخی یا همه غذاهایی را که معمولاً می خورید، با یا بدون هندوانه به آن اضافه می کنید. از آنجایی که هندوانه یک غذای کم کالری است – حدود 46 کالری دارد – این رژیم بسیار کم کالری است. این یک رژیم پاکسازی یا سم زدایی در نظر گرفته می شود.

چطور می توانیم رژیم هندوانه بگیریم؟

چند نسخه از رژیم غذایی هندوانه وجود دارد. محبوب ترین آنها نوعی پاکسازی است. این شامل یک دوره محرومیت نسبتا کوتاه (اما سخت) است و به دنبال آن بازگشت به رژیم غذایی معمولی شماست.

در مرحله اول، افرادی که رژیم دارند چیزی جز هندوانه نمی خورند. این مرحله معمولاً سه روز طول می کشد. ممکن است در نهایت هر روز معادل یک هندوانه بزرگ مصرف کنید. باز هم، ویژگی های این رژیم بر اساس منبع متفاوت است.

پس از آن، برخی از افراد به رژیم غذایی عادی خود باز می گردند. برخی دیگر به تدریج غذاهای دیگر را به رژیم غذایی خود باز می‌گردانند. به عنوان مثال، در یک تغییر، ممکن است هر روز دو وعده غذایی سبک داشته باشید و هندوانه را به عنوان میان وعده بخورید.

چگونه رژیم هندوانه بگیریم؟

فواید هندوانه برای سلامتی

یک فنجان هندوانه غنی از مواد مغذی تنها 46 کالری دارد و سرشار از ویتامین‌های زیر و همچنین بسیاری از ویتامین‌های دیگر است:

 

ویتامین A که برای بینایی سالم ضروری است
ویتامین B-1 که به بدن شما کمک می کند غذا را به انرژی تبدیل کند
ویتامین B-6، که بدن شما برای ایجاد گلبول های قرمز خون (RBC) به آن نیاز دارد.
ویتامین C، که برای رشد و ترمیم بافت حیاتی است
هندوانه منبع خوبی از لیکوپن نیز هست. این آنتی اکسیدان دارای طیف وسیعی از فواید است و ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی، سرطان و سایر شرایط کمک کند.

هندوانه همچنین حاوی سیترولین بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی است. اسید آمینه سیترولین به دلیل نقشی که در اتساع عروق و جریان خون مناسب دارد، قابل توجه است. سیترولین در واقع نام خود را از اصطلاح لاتین هندوانه Citrullus lanatus گرفته است.

تخمه‌های هندوانه یک میان‌وعده فوق‌العاده است که به راحتی برشته می‌شود و سرشار از آهن و منیزیم است. حتی پوست آن برای شما خوب است و خوراکی است! 

ارزش غذایی هندوانه

هندوانه بیشتر از آب (91%) و کربوهیدرات (7.5%) تشکیل شده است. تقریباً هیچ پروتئین یا چربی ندارد و کالری بسیار کمی دارد.

مواد مغذی موجود در 2/3 فنجان (100 گرم) هندوانه خام عبارتند از :

کالری: 30
آب: 91%
پروتئین: 0.6 گرم
کربوهیدرات: 7.6 گرم
شکر: 6.2 گرم
فیبر: 0.4 گرم
چربی: 0.2 گرم

 

  • کربوهیدرات ها

 

هندوانه حاوی 12 گرم کربوهیدرات در هر فنجان (152 گرم) است.

 

کربوهیدرات ها عمدتاً قندهای ساده مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز هستند. هندوانه همچنین مقدار کمی فیبر دارد.

 

شاخص گلیسمی (GI) – معیاری برای افزایش سریع قند خون بعد از غذا توسط غذاها است- هندوانه بین 72 تا 80 است که این میزان  بالایی است.

 

با این حال، هر وعده هندوانه کربوهیدرات نسبتا کمی دارد، بنابراین خوردن آن نباید تأثیر عمده ای بر سطح قند خون داشته باشد.

 

  • فیبر

 

هندوانه منبع ضعیفی از فیبر است و در هر 2/3 فنجان (100 گرم) تنها 0.4 گرم فیبر دارد.

 

با این حال، به دلیل محتوای فروکتوز آن، FODMAP یا کربوهیدرات‌های با زنجیره کوتاه قابل تخمیر بالا در نظر گرفته می‌شود (منبع مورد اعتماد 3).

 

خوردن مقادیر زیاد فروکتوز می تواند علائم گوارشی ناخوشایندی را در افرادی ایجاد کند که نمی توانند آن را به طور کامل هضم کنند، مانند افرادی که دچار سوء جذب فروکتوز هستند.

بیشتر بدانید: دلایل ورم معده

مضرات رژیم هنداونه

فواید رژیم هندوانه

این نوع رژیم برای مردم جذاب است چون یک رژیم کوتاه مدت و انعطاف پذیر محسوب می شود.

برخلاف رژیم‌های غذایی تغییر سبک زندگی، دوره زمانی محدود رژیم هندوانه، هدفی واقع‌بینانه و قابل دستیابی به رژیم‌خواران می‌دهد.

رژیم غذایی هندوانه در واقع بیشتر یک پاکسازی است که بر این واقعیت متکی است که هندوانه بیش از 90 درصد آب دارد. بنابراین کالری کمی دارد و مقداری ویتامین و مواد معدنی را فراهم می کند. آبرسان، طراوت آور است و می تواند به شما کمک کند حداقل به طور موقت احساس سیری کنید.

 

مضرات رژیم هندوانه

قبل از اینکه اقدام به خرید هندوانه و گرفتن این رژیم کنید، باید بدانید از آنجا که این رژیم غذایی فاقد پروتئین است، به همین دلیل،  نمی‌توانیم این رژیم را به کودکان، زنان باردار، یا بسیاری از افراد که به پروتئین در رژیم غذایی خود نیاز دارند، (مانند دیابت)، یا فردی که عملکرد سیستم ایمنی ضعیفی دارد توصیه کند.

همچنین مطالعات نشان می دهد، که این رژیم‌های غذایی مد روز در درازمدت مؤثر نیستند. هنگامی که دوره رژیم به پایان می رسد، مردم به عادت های قدیمی خود می افتند، وزن خود را دوباره به دست می آورند و به دنبال رژیم بعدی برای آزمایش می روند.

 

توجه به این نکته مهم است که هندوانه حاوی چربی نیست، که یک ماده مغذی ضروری است، درست مانند پروتئین. افرادی که دارای شرایط سلامتی هستند که به رژیم غذایی خاصی مانند دیابت نیاز دارند، باید از رژیم غذایی هندوانه اجتناب کنند.

 

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

در این مقاله به معرفی قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز می پردازیم و مزایای گانودرما و جینسینگ موجود در این محصول را بیان می کنیم.

1 مهر 1402

1 دقیقه

بهترین کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم

انتخاب بهترین کرم درو چشم در داشتن ظاهری بی نقص و رفع چین و چروک، سیاهی و پف ناحیه ی دور چشم اهمیت فراوان دارد.

21 آبان 1402

1 دقیقه

منابع آنتی اکسیدان

منابع آنتی اکسیدان

در این مقاله با هدف پیشگیری از بروز سرطان به معرفی منابع آنتی اکسیدان طبیعی برای بدن پرداخته شد همچنین فواید مصرف آنتی اکسیدان برای بدن بیان شد.

4 مهر 1402

1 دقیقه

خواص سیر سیاه برای زنان

خواص سیر سیاه برای زنان

خواص سیر سیاه برای زنان چیست؟ سیر سیاه در کنترل قندخون و سندرم تخمدان پلی کیستیک چه نقشی دارد؟ روش های مصرف سیر سیاه چیست؟

6 خرداد 1403

1 دقیقه

خواص چای ماسالا برای لاغری

خواص چای ماسالا برای لاغری

خواص چای ماسالا برای لاغری و چربی سوزی، فواید مصرف چای ماسالا برای بدن. معرفی محصول چربی سوزی ترکیبی از چای ماسالا، قهوه و قارچ گانودرما برای افزایش سلامت بدنی

3 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.