Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

علت و درمان ریزش مو

28 شهریور 1402

1 دقیقه

علت و درمان ریزش مو

وجود موهای زیبا و پرپشت باعث زیبایی و اعتماد به نفس شما می شود. اما مشکلات و عوامل متعددی ممکن است سبب ریزش مو و از دست دادن این زیبایی طبیعی شوند. که با آگاهی درست و به موقعه می توانیم این عوامل را برطرف کنیم. در این مقاله به بررسی علت و درمان ریزش مو می پردازیم تا انتها با ما همراه باشید.

ریزش مو چیست؟

ریزش مو به معنی ریختن موی سر یک تعریف عمومی و متداول است. اما هر نوع ریختن موی سر یک علامت هشدار نیست. به طور معمول از دست دادن 50 تا 100 تارمو در یک روز براساس چرخه ی رشد مو طبیعی است و ریزش مو محسوب نمی شود.

برای افرادی که موهای بلندتری دارند ریختن این تعداد از تار مو بیشتر به چشم می آید. ریزش مو وقتی اتفاق می افتد که بیشتر از این تعداد از مو را روزانه از دست بدهید یا به صورت منطقه ای ریزش مو داشته باشید.

در این دو حالت موی سر کم پشت می شود. اگر شما هم دچار ریزش مو هستید ابتدا باید به بررسی علت ریزش مو و راهکارهای درمانی برای رفع آن بپردازید.

پیشنهاد مطالعه: خطرات کبد چرب و رفع مشکلات چربی کبد

چرخه ی رشد و ریزش مو

علت و درمان ریزش موی سر

عوامل متعددی ممکن است باعث ریزش موی سر می شوند که به مهمترین آن ها در زیر اشاره می کنیم:

1-ریزش مو ناشی از عفونت و باکتری ها

2-کمبود ویتامین ها یا مواد معدنی موها

3- وراثت

4- کم کاری تیروئید

5-داروهای مصرفی یا شیمی درمانی

بسیاری از عواملی که در بالا برای ریزش مو ذکر شد قابل کنترل و درمان هستند.  در اینجا به بررسی درمان های مفید و سریع برای ریزش مو می پردازیم.

درمان ریزش مو

مو نیز مانند پوست و سایر اندام های بدن به مراقبت نیاز دارد. برای اینکه از ریزش موی خود جلوگیری کنید باید عوامل آسیب زننده به مو را یکی یکی از بین ببرید.

درمان ریزش مو ناشی از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی پیاز مو

از مهمترین عوامل آسیب زا نرسیدن ویتامین ها و مواد معدنی مناسب به ریشه ی مو و سست شدن فولیکول های مو است که باعث ریزش مداوم موی سر شما می شود. برای تامین این ویتامین ها می توانید از تونیک های غنی از ترکیبات مفید که رطوبت و موادمعدنی ریشه ی مو رو تامین میکنند استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:ترفندهای آرایش کردن صورت

درمان ریزش مو ارثی

از جمله این تونیک ها، تونیک تقویت کننده مو بیز هیرفرند است. این تونیک گیاهی و پرفایده که از عصاره ی گیاهانی چون گل محمدی، گل همیشه بهار، عصاره ی میخک، عصاره ی موجود در ریشه ی زنجبیل تهیه شده است، که باعث تقویت پیاز و فولیکول موی سر شما می شود و با افزایش گردش خون در سر روند تامین ترکیبات مورد نیاز و اکسیژن رسانی پیاز مو را تسریع می کند.

درمان ریزش موی ناشی از عوامل ارثی

علت و درمان ریزش موی ژنتیکی آنزیم ۵ آلفاردوکتاز است، این آنزیم  تستوسترون را به دی هیدرو تستوسترون که قوی تر از خود تستوسترون هست، تبدیل میکند و از این طریق باعث ریزش بیشتر موها میشود.

اگر شما هم ریزش موی ارثی دارید، می توانید از محصولات مراقبتی کنترل کننده ی این آنزیم از جمله تونیک تقویت کننده مو بیز هیرفرند استفاده کنید.

این تونیک حاوی مهارکننده ی طبیعی، چون کافیین موجود در چای سبز، فیتواسترول های موجود در عصاره های شلتوک برنج، زنجیل و زردچوبه و پروتئین ها و اسیدهای چرب موجود در عصاره ی گیاه گلرنگ است که 5 برابر موثرتر از ماینوکسیدل در مهار آنزیم 5 آلفاردوکتاز عمل می کنند. بنابراین به همین سادگی می توانید ریزش موی ارثی خود را کنترل کنید.

درمان ریزش موی ناشی از باکتری و قارچ های محیطی

یکی دیگر از عوامل آسیب زا به مو  آلودگی های بالای محیطی است که باعث بروز باکتری و انواع قارچ در موی سر شما شوند برای جلوگیری از ایجاد قارچ و باکتری در پوست سر خود می توانید از شوینده های مناسب مو که خواص ضدباکتریایی دارند استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

درمان ریزش مو باکتریایی

از جمله این شوینده ها محلول تونیک تقویت و رویش مجدد مو دکتر بیز است. خاصیت ضدباکتریایی این تونیک باعث افزایش سلامت و مقاومت پوست سر نسبت به باکتری و قارچ می شوند. همچنین ترکیبات کلاژن ساز آن، باعث تقویت و تحکیم پیاز مو می شوند.

وجود ترکیبات مفیدی چون  پلی فنلهای گیاهی در تونیک تقویت و رویش مجدد مو دکتر بیز خواص ضد ریزش، تقویت کننده و استحکام بخشی به بافت مو را داراست.

 درمان ریزش موی ناشی از تیروئید

تیروئید نقش موثری در سوخت و ساز بدن، ترشح هورمون ها و جذب مواد معدنی دارد. در صورتی که دچار ریزش مو هستید بهتر است که با مشورت پزشک متخصص وضعیت تیروئید خود را بررسی کنید.

در کنار مصرف داروهای تیروئید برای کنترل و رفع مشکل این ارگان حیاتی بدنی می توانید کمبود ویتامین و ترکیبات معدنی که این غده برای موهای شما تامین نمیکند را با مصرف تونیک، تونیک تقویت کننده مو بیز هیرفرند برای پیاز مو تامین کنید تا فرایند ریزش موی شما متوقف شود.

کمبود ترکیبات معدنی باعث سستی و شکنندگی پیاز مو می شوند با تقویت پیاز مو و آبرسانی به اندازه به موها می توان این مشکل را به سرعت برطرف کرد و موهای پرپشت و سلامت داشته باشید.

 

سخن آخر

مو روزانه در معرض آسیب های محیطی و شیمیایی قرار دارد و ممکن است دچار عفونت های باکتریایی و قارچی شود یا توسط عوامل آسیب زا چون آلودگی های محیطی کدر شود و شفافیت خود را از دست بدهد.

بنابراین اهمیت رسیدگی به موها بیش از پیش آشکار می شود. برای رسیدگی بهتر به موها شناختن عوامل آسیب زا و از بین بردن آن ها ضروری است. در این مقاله به بررسی علت و درمان ریزش مو باتوجه به عوامل آسیب زننده به موها پرداختیم و آسانترین روش از بین بردن و تقویت موها را به طور مفصل شرح دادیم.

نویسنده: مجله حیلامات

|

علمی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


فواید سبوس برنج دکتر بیز

فواید سبوس برنج دکتر بیز

سبوس برنج چیست و چه خاصیتی دارد؟ تاثیر سبوس برنج بر پوست مو و چاقی چیست؟ سبوس برنج حاوی چه ویتامین‎هایی است؟ محصولات دکتر بیز را از کجا بخریم؟ خرید پک سلامتی دکتر بیز

4 شهریور 1402

1 دقیقه

سرم لیفتینگ گاتیو

سرم لیفتینگ گاتیو

در این مقاله بیان می کنیم که چرا سرم لیفتینگ گاتیو برای شما ضروری است، خواص این سرم منحصر به فرد و روش استفاده از آن را به طور مفصل برای شما بیان می کنیم.

23 خرداد 1402

1 دقیقه

سالاد جوانه گندم

سالاد جوانه گندم

سالاد جوانه گندم یک نوع سالاد سبزیجاتی است که از جوانه‌های گندم تهیه می‌شود. این سالاد پر فایده به افزایش سلامت بدنی کمک می کند و از بروز یبوست پیشگیری می کند.

6 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

در این مقاله به معرفی بهترین تکنیک ها برای شستشوی ماشین بدون کارواش می پردازیم و روش هایی آسان و بی دردسر را به شما معرفی می کنیم.

18 شهریور 1402

0 دقیقه

روش های سفت کردن پوست صورت

روش های سفت کردن پوست صورت

روش های سفت کردن پوست صورت، بهترین و سریعترین روش برای سفت کردن پوست صورت و از بین بردن چین و چروک ها. کرم سفت کننده پوست صورت

31 تیر 1403

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.