Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

اشتباهاتی که هنگام تمیز کردن داشبورد باید از آن اجتناب کنید.

21 اسفند 1402

1 دقیقه

اشتباهاتی که هنگام تمیز کردن داشبورد باید از آن اجتناب کنید.

درک نیازهای تمیز کردن داشبورد خودرو برای حفظ یک فضای داخلی تمیز و منظم خودرو ضروری است. داشبورد ماشین شما نه تنها یک جزء کاربردی است، بلکه یک نقطه کانونی است که به زیبایی کلی وسیله نقلیه شما می افزاید. برای تمیز کردن موثر داشبورد خودروی خود، استفاده از محصولات خانگی مناسب که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند، مهم است. این محصولات باید به اندازه کافی ملایم باشند تا از آسیب به سطوح داشبورد جلوگیری کنند و در عین حال در از بین بردن گرد و غبار، و کثیفی موثر باشند. به دنبال محصولات تمیزکننده داشبورد باشید که با سطح pH متعادل فرموله شده اند تا از تغییر رنگ یا محو شدن مواد جلوگیری کنند.

علاوه بر این، استفاده از پارچه های میکروفیبر یا برس های نرم را در نظر بگیرید تا از یک فرآیند تمیز کردن کامل و در عین حال ملایم اطمینان حاصل کنید. تمیز کردن منظم داشبورد خودرو ظاهر آن را بهبود می بخشد و طول عمر آن را افزایش می دهد و از آسیب احتمالی ناشی از بی توجهی یا مراقبت نادرست جلوگیری می کند.

چرا تمیز کردن داشبورد خودرو مهم است؟

تمیز کردن داشبورد خودرو فقط حفظ ظاهر آن نیست، بلکه نقشی حیاتی در تضمین طول عمر و عملکرد وسیله نقلیه شما دارد. یک داشبورد تمیز نه تنها توجه شما را به جزئیات و تمیزی نشان می دهد، بلکه از تجمع گرد و غبار،  کثیفی که در طول زمان می تواند انباشته شود نیز جلوگیری می کند. این ذرات نه تنها می توانند داشبورد شما را نامناسب جلوه دهند، بلکه می توانند به اجزای مختلف و سیستم های الکترونیکی موجود در آن آسیب وارد کنند. تمیز کردن منظم به از بین بردن این ذرات کمک می کند و از مسدود شدن سیستم های تهویه، خراشیدن سطوح ظریف یا تداخل در عملکرد دکمه ها و کنترل ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، تمیز کردن داشبورد خودرو می‌تواند تجربه رانندگی شما را با کاهش تابش خیره کننده و بهبود دید بهبود بخشد و از رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تر اطمینان حاصل کند. بنابراین، روی محصولات خانگی که به طور خاص برای تمیز کردن داشبورد خودرو طراحی شده اند، سرمایه گذاری کنید و این کار را به بخشی از روال معمول تعمیر و نگهداری خودرو تبدیل کنید تا داشبورد خود را بکر و بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

7 اشتباهی که باید هنگام تمیز کردن داشبورد خودرو از آن اجتناب کنید

1- استفاده از آمونیاک

آیا تا به حال خوانده اید که استفاده از آمونیاک برای تمیز کردن اثاثیه خودرو، آن را کاملا تمیز و ضدعفونی می کند؟ خب، ما بدون شک معتقدیم که این اولین اشتباهی است که باید از انجام آن اجتناب کنید. در حالی که درست است که آمونیاک واقعاً بسیار مفید است، اما برای تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی اتومبیل شما توصیه نمی شود که بسیار ظریف تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

این نوع محصول، در صورت استفاده بیش از حد، می‌تواند منجر به تعدادی عواقب نامطلوب شود: تغییر رنگ یا تیرگی رنگ، آسیب فیزیکی به مواد دیگر از جمله پلاستیک‌ها، لاستیک‌ها یا پوشش‌های مختلف، و آسیب‌های جانبی به رفاه و سلامت شما، مانند به عنوان بوهای ناخوشایندی که اغلب مواد را آغشته می کند و باقی می ماند و حتی ممکن است بخاراتی را منتشر کند که برای سلامتی ما مضر است.

2- استفاده از دستمال های ضخیم

هنگام تمیزکردن داشبورد حتما از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. در طول تمیز کردن فشار ملایمی وارد کنید و وقت بگذارید. در حالت ایده‌آل، باید مقدار کمی پاک کننده را در هر مرحله روی سطح بریزید و با فشار ملایم اجازه اثرگذاری به ماده ی پاک کننده را بدهید. سعی کنید از استفاده ی زیاد از پاک کننده در یک مرحله خودداری کنید.

3- استفاده ی زیاد از براق کننده داشبورد برای تمیز کردن داشبورد

اکثر براق کننده های داشبورد امروزی، پوششی براق به جا می گذارند. این ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد، اما هنگام رانندگی در شرایط دید کم یا در شب، نور از داشبورد و روی شیشه جلو منعکس می‌شود. این به شدت به دید آسیب می رساند و یک نگرانی ایمنی است. این دلیل اصلی است که ما توصیه نمی‌کنیم از براق کننده تنها برای تمیز کردن داشبورد استفاده نکنید.

همچنین گرمای بخاری سبب تبخیر حلال این نوع براق کننده های بی کیفیت و ایجاد بخار بر روی شیشه های خودرو می شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

بخار گرفتگی شیشه خودرو

همچنین محصولاتی که فقط شامل براق کننده باشند، سبب جذب گرد و غبار بیشتری روی داشبورد می شوند. تمیز کردن گرد و غبار نیز در این حالت سخت تر است زیرا به داشبورد چسبیده و سخت تر پاک می شوند. کثیف تر از آنچه در غیر این صورت بود.

4- بوی نامتبوع برخی از محصولات پاک کننده

برخی از کارواش ها برای کاهش هزینه ها از پاک کننده های تایر برای داشبورد خودرو نیز استفاده می کنند. این پاک کننده ها علاوه بر اینکه مرغوبیت مناسبی ندارند با بوی بدی نیز همراه هستند و فضای داخلی خودرو شما را نامتبوع می کنند. بنابراین انتخاب یک پاک کننده ی مناسب که تمام ویژگی های مطلوب را برای شما به ارمغان بیاورد، ضروری است.

ویژگی واکس های داشبودر نانوسان

به لطف فناوری نانو، می توانید تمیز کردن خود را ساده و کوتاه کنید و مدت بیشتری از تمیزی وسایل خودرو به ویژه داشبورد لذت ببرید. این به شما زمان بیشتری برای خانواده، دوست، سرگرمی ها و علایقتان می دهد.

محافظ نانو پس از استفاده، سطح را کاملاً ترمیم می کند و آن را کاملاً صاف می کند. هر گونه کثیفی، آب، روغن، گرد و غبار و غیره به چنین سطحی نمی چسبد. این کار تمیز کردن بعدی را تا 80٪ آسانتر و سریعتر می کند. این مواد همچنین در برابر سایش، اشعه ماوراء بنفش، رسوب آهک و غیره محافظت می کنند.

این اصل بر اساس طبیعت و رفتار برخی از گیاهان است. نمونه بارز آن گل نیلوفر آبی و خواص آن است. سطح برگ‌های آن به دلیل تعداد زیاد برآمدگی‌های یک میلیاردم متری که سطح آن را می‌پوشاند، دارای خواص آبگریز بسیار بالایی است. در نتیجه نگهداری هر گونه کثیفی روی سطح آن بسیار دشوار است و اگر چنین باشد، اولین بارندگی آن را می‌شوید. گل نیلوفر همیشه تمیز است و به این پدیده اثر گل نیلوفر می گویند.

ذرات نانو یک لایه نامرئی بر روی سطح ایجاد می کنند که دارای خواص خود تمیز شوندگی قوی است (اثر آبگریز، اولئوفوبیک). با این حال، در عین حال، خواص نفوذپذیری بخار ماده حفظ می‌شود، زیرا خود عناصر نانو با استفاده از چسب به سطح نمی‌چسبند، بلکه از طریق پیوندهای شیمیایی و نیروهای مغناطیسی به سطح می‌چسبند. به لطف این، محافظ حاصل در برابر یخ زدگی و رطوبت مقاوم است و تحت تأثیر تغییرات مکرر دما یا مواد شیمیایی قرار نمی گیرد.

واکس های خودرو نانوسان

از جمله محصولات شرکت نانوسان برای تمیز کردن داشبورد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-واکس داشبورد خودرو LEGEND نانوسان :

2- واکس داشبورد خودرو Capitain Black

3- واکس داشبورد خودرو Nautica voyage نانوسان

 این واکس ها دارای ویژگی هایی چون

  • تمیزکننده عالی و براق کننده مناسب
  • فاقد ترکیبات مضر و دارای رایحه مطبوع
  • ضد الکتریسیته و گرد و غبار
  • تقویت و تجدیدکننده رنگ داشبورد ماشین
  • برپایه ی تکنولوژی نانو و دستدار محیط زیست است.

ویژگی واکس های خودرو نانوسان:  این واکس ها برای تمیز کردن داشبورد ماشین با رایحه ی مطبوع هستند و این رایحه به فضای داخلی خودرو شما انرژی می بخشد. این واکس ها با حجم 100 میلی لیتر  قابل کاربرد برای قسمت های پلاستیکی و چرمی(چرم مصنوعی ) داخل خودرو (داشبورد ، کنسول ، فرمان ، بغل درب ها و … ) است.

تفاوت واکس های ماشین نانوسان

رایحه ی این ماسک ها با هم متفاوت است و شما می توانید متناسب با سلیقه ی خود یکی از این رایحه ها را برای استفاده انتخاب کنید:

رایحه ناتیکا وویج – Nautica voyage

رایحه کاپیتان بلک – Captain Black

رایجه لجند LEGEND

نویسنده: مجله حیلامات

|

سبک زندگی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری معده پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده

مطالب پیشنهادی


معرفی کرم روشن کننده بدن گاتیو

معرفی کرم روشن کننده بدن گاتیو

کرم روشن کننده ی بدن گاتیو قابل کاربرد برای تیرگی های عمومی و تیرگی های نقاط حساس بدن است. این کرم حاوی ویتامین ها و ترکیبات مغذی است، که به زیبایی و روشن شدن پوست شما کمک می کند.

1 تیر 1402

1 دقیقه

معرفی دمنوش لاغری ستین

معرفی دمنوش لاغری ستین

اهمیت لاغری و تناسب اندام در چیست؟ تناسب اندام چه تاثیری روی ذهن و بدن ما خواهد داشت؟ دمنوش لاغری ستین چگونه به چربی سوزی کمک می کند؟

26 مرداد 1402

1 دقیقه

معرفی دمنوش مصفی خون دکتر بیز

معرفی دمنوش مصفی خون دکتر بیز

در این مقاله به معرفی دمنوش مصفی خون دکتر بیز فواید و مضرات استفاده از این دمنوش می پردازیم. همچنین ترکیبات تشکیل دهنده ی آن را بیان میکنیم

15 دی 1402

1 دقیقه

سبوس چندغله دکتر بیز

سبوس چندغله دکتر بیز

سبوس چندغله دکتر بیز فیبری غنی است و ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری دارد. این سبوس به‌هضم کمک می‌کند و با افزایش سطح اشباع باعث لاغری می‌شود.

14 شهریور 1402

1 دقیقه

اهمیت آبرسانی پوست صورت

اهمیت آبرسانی پوست صورت

در این مقاله به بررسی اهمیت آبرسانی پوست صورت و معرفی بهترین آبرسان به جهت حفظ شادابی ، جوانی و تغذیه رسانی مناسب به پوست می پردازیم.

21 مهر 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.