Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

حنا برای ریزش مو

28 خرداد 1403

1 دقیقه

حنا برای ریزش مو

حنا هزاران سال است که به عنوان رنگ، دارو و تقویت کننده برای موها استفاده می شود. حنا برای ریزش مو نیز قابل استفاده است و به بهبود و تقویت ریشه مو کمک می کند. علاوه بر آن حنا دارای خواص متعددی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خواص دارویی حنا

یکی از مستندترین ویژگی های حنا، اثر خنک کنندگی آن است. در مصر باستان، مردم از این خاصیت استفاده می‌کردند و برگ‌های حنا را به صورت خمیر در می‌آوردند تا به عنوان محافظت در برابر گرما روی پوست یا موی خود بمالند. امروزه مطالعات نشان می دهد که حنا در کنار درمان های مو و پوست سر ممکن است پتانسیل ضد سرطانی نیز داشته باشد. این موضوع کشت آن را به ویژه سودآورتر می کند.

حنا یک گیاه طبیعی است و از آنجایی که یک گیاه طبیعی است فقط می تواند یک رنگ بدهد که نارنجی/قرمز است. امروزه حنای بسته بندی شده تجاری با رنگ های متنوعی عرضه می شود، اما امکان ندارد حنای طبیعی رنگ دیگری داشته باشد. از این رو، حنا بسته بندی شده تجاری با مواد شیمیایی مخلوط میشود تا در رنگ ها متفاوتی عرضه شود. بنابراین حناهای تجاری ممکن است به اندازه ی حنای سنتی دارای خواص درمانی نباشد.

حنا به عنوان یک رنگ قوی

یکی دیگر از رازهای برگ حنا توانایی قوی آنها در رنگ کردن مو، پوست، ناخن و پارچه است. در حالی که کف دست‌های آغشته به حنا ممکن است رایج‌ترین شکل حنایی باشد، که دیده اید، رنگ‌های موی حنا به دلیل رنگ‌های زنده و فرمول‌های حجم‌دهنده‌شان به طور فزاینده‌ای محبوب است.

بیشتر بدانید: بهترین روش تقویت مژه

حنا به عنوان رنگ مو

کاربرد حنا برای ریزش مو

حنا می تواند فواید متعددی برای درمان ریزش مو و سلامت آن داشته باشد.

1. حنا باعث رشد مو می شود

حنا سرشار از آنتی اکسیدان است که به بهبود رشد مو کمک می کند، رنگ موی حنا، شامپوها و نرم کننده ها همگی برای رسیدن به تارهای موی پرتر و ضخیم تر عمل می کنند. این خواص آنتی اکسیدانی که در حنا وجود دارد، همچنین با آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش مبارزه می کند. حنا می تواند پوست سر شما را ترمیم کند و. با تقویت فولیکول ها ظاهری حجم تر به موهای شما ببخشد.

اگر رنگ طبیعی حنا را دوست ندارید می توانید برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت فولیکول های مو خود از محلول هیرفرند بیز که کاملا گیاهی است استفاده کنید. ترکیباتی چون عصاره ی گل محمدی، گل همیشه بهار، عصاره ی میخک، عصاره ی موجود در ریشه ی زنجبیل موجود در تونیک هیرفرند، باعث می شوند گردش خون در پوست سر افزایش یابد وهم افزایی این ترکیبات سبب خواهد شد مواد مغذی و اکسیژن بهتر به پیاز و فولیکول مو برسد و آن را تقویت کند برای آشنایی بیشتر با این محول پرفایده اینجا کلیک کنید.

همچنین حنا به طور مستقیم روی پوست سر تأثیر می گذارد و به بهبود سلامت پوست سر کمک می کند. این عامل در کاهش ریزش مو نقش دارد و همچنین از نازک شدن موها جلوگیری می کند.رنگ طبیعی حنا به جلوگیری از سفید شدن زودرس موها کمک می کند.

2. رفع موهای آسیب دیده

مراقبت از موی با حنا راه حلی ایده آل برای افرادی است که با موهای شکسته، وز یا خارج از کنترل سروکار دارند. حنا با توانایی غیرعادی برای از بین بردن استرس اکسیداتیو – یعنی عدم تعادل رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن ما – می تواند موهای آسیب دیده را به زیبایی قبلی خود بازگرداند. برای دستیابی به موهای سالم در خانه، به سادگی به صورت نیمه منظم استفاده کنید.

3. پاکسازی عمیق، شرایط عمیق

یکی از فواید فوق‌العاده حنا برای مو و پوست سر این است که برای پاکسازی عمیق و حالت‌دهی موها عمل می‌کند و آنها را به زیبایی ابریشمی در لمس و بوی الهی می‌دهد. با موهای خشک یا چرب خداحافظی کنید و پوست سر خود را ببینید که از آن تشکر می کنید.

4. با شوره و پوسته پوسته شدن سر مبارزه می کند

می‌توانید روی نرم‌کننده حنا برای پوست‌های حساس حساب کنید، زیرا فرمول پوستی آن، کثیفی و چربی ناخواسته را از موهایتان پاک می‌کند، قبل از اینکه رطوبت را حفظ کند و مواد مغذی را احیا کند. از آنجایی که خواص ضد قارچی و ضد میکروبی حنا به کنترل خارش و سوزش کمک می کند، خارش به زودی باقی مانده از گذشته خواهد بود.

5. ایده آل برای مبتلایان به آلرژی

وقتی صحبت از مراقبت از موی ضد حساسیت به میان می آید، ترکیبات گیاهی پادشاه هستند. حنا نه تنها حاوی تمام پروتئین های ضروری مورد نیاز برای جوان سازی موهای شما است، بلکه مواد شیمیایی مصنوعی مضر مانند PPD، آمونیاک و سولفات ها را از بین می برد. استفاده از حنا بی خطر است و جایگزینی عالی برای رنگ های شیمیایی است، چه مبتلا به آلرژی باشید و چه بخواهید خطر ابتلا به آن را کاهش دهید.

6. متعادل کننده pH

به لطف فهرست مواد تشکیل دهنده حاوی خواص دارویی، می توان گفت که با حنا درخشندگی طولانی مدت می شود. حنا به عنوان یک معجون گیاهی برای متعادل کردن PH مو و پوست سر در عمق فولیکول‌ها عمل می‌کند تا یک تنظیم pH مجدد را برای موهای شما ایجاد کند.

7.برای حالت دهنده مو

هنگامی که حنا با مواد مرطوب کننده مانند تخم مرغ ترکیب می شود، یک نرم کننده عالی می سازد. تنها کاری که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که موهایتان همیشه ابریشمی و صاف باقی می‌مانند این است که یک بسته حنا را برای مدت کوتاهی روی سر خود بمالید. سپس موهای خود را با یک کلاه رنگ بپوشانید و اجازه دهید، تمام مواد مغذی و روغن های ضروری جذب مو شود تا موها صاف و ابریشمی شود.

فواید استفاده مداوم از حنا

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست آلرژی ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پوست خشک پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود حساسیت غذایی دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع خشکی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیب زمینی سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قندخون قهوه قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما سوپریم قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ میسلار واتر هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


فواید مدیتیشن چیست؟

فواید مدیتیشن چیست؟

بررسی فواید مدیتینشن برای سلامت ذهن و بدن و بیان روش های آسان انجام مدیتیشن برای رسیدن به تمرکز و کنترل استرس های روزانه را در این مقاله به طور مفصل بیان می کنیم.

13 خرداد 1402

1 دقیقه

کرم ترمیم کننده گاتیو

کرم ترمیم کننده گاتیو

کرم ترمیم کننده گاتیو چیست؟ مزیت استفاده از کرم گاتیو چیست؟ این کرم چه ترکیباتی دارد و از چه موادی ساخته شده است؟

8 شهریور 1402

0 دقیقه

دمنوش سلامتی دکتر بیز

دمنوش سلامتی دکتر بیز

در این مقاله به معرفی دمنوش سلامتی دکتر بیز و تاثیرات این دمنوش ها بر سلامتی، کاهش افسردگی، لاغری و جلوگیری از بروز بیماری هاست.

22 مرداد 1402

0 دقیقه

معرفی کرم لیفت صورت گاتیو

معرفی کرم لیفت صورت گاتیو

کرم لیفت صورت گاتیو یک محصول مراقبتی پوست صورت است که از شلی و افتادگی پوست جلوگیری و چین و چروک را رفع می کند.

1 آبان 1402

1 دقیقه

فواید دتاکس واتر

فواید دتاکس واتر

فواید دتاکس واتر چیست؟ انواع دتاکس واتر چیست و چه مزایایی دارد؟ دتاکس واتر خیار را چگونه درست کنیم؟ چرا دتاکس واترها مفید است؟

31 فروردین 1403

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.