Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

خواص سیر سیاه برای زنان

6 خرداد 1403

1 دقیقه

خواص سیر سیاه برای زنان

سیر سیاه سیر خامی است که برای چندین هفته آن را در شرایط کنترل شده با دمای بالا و رطوبت بالا نگه داشته اند. حبه های سیر در اثر گرما قهوه ای و سپس سیاه میشوند. سیر سیاه علاوه بر داشتن حبه های سیاه، طعم ملایم تر و قوام لطیف تر و چسبناکی نسبت به سیر خام دارد. این موضوع باعث شده است که خوردن سیر سیاه از سیر سفید آسانتر باشد. و بدلیل خواص سیر سیاه برای زنان پزشکان توصیه می کنند که سیر سیاه را در رژیم غذایی خود بیفزاید.

5 مورد از خواص سیر سیاه برای زنان

1. به تنظیم قند خون کمک می کند

قند خون بالا کنترل نشده در افراد مبتلا به دیابت می تواند خطر عوارضی از جمله آسیب کلیوی، عفونت و بیماری قلبی را افزایش دهد.

کنترل قند خون برای زنان اهمیت بسیاری دارد و فواید زیادی به همراه دارد. حفظ سطح قند خون در محدوده سالم می‌تواند از بروز و پیشرفت دیابت نوع 2 جلوگیری کند و خطر عوارض ناشی از دیابت، مانند بیماری‌های قلبی، سکته، آسیب‌های عصبی و مشکلات کلیوی را کاهش دهد. همچنین، کنترل قند خون به بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی کمک می‌کند، که برای زنان فعال و پرمشغله اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، تنظیم قند خون می‌تواند به حفظ وزن مناسب و کاهش خطر بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی، مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)، کمک کند و سلامت عمومی و کیفیت زندگی زنان را بهبود بخشد.

بیشتر بدانید: فواید دمنوش نعنا

سندرم تخمدان پلی کسیستیک و قندخون

2. حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است

فرآیند تخمیر باعث می شود سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به سیر خام باشد. این تا حدی به این دلیل است که آلیسین، ترکیبی که بوی تند سیر را در هنگام له شدن می دهد، با تخمیر شدن سیر سیاه به ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آلکالوئیدها و فلاونوئیدها تبدیل می شود.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کنند، که در غیر این صورت ممکن است منجر به بیماری های مختلف شود. مردم بیشتر آنتی اکسیدان ها را از طریق غذاهای گیاهی از جمله سیر مصرف می کنند.

آنتی‌اکسیدان‌ها فواید بسیاری برای سلامتی زنان دارند. این ترکیبات با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، از آسیب سلولی و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند و به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کنند. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند و از بروز برخی سرطان‌ها جلوگیری کنند.

مصرف منظم مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان، مانند میوه‌ها و سبزیجات، می‌تواند به حفظ سلامتی عمومی و افزایش انرژی روزانه زنان کمک کند.

3-دارای فواید ضد پیری برای زنان است.

سیر سیاه به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات فعال، دارای خواص ضدپیری قابل توجهی است که برای زنان بسیار مفید می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، که باعث کاهش آسیب‌های سلولی و تأخیر در فرآیند پیری می‌شوند. مصرف منظم سیر سیاه می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کرده و ظاهر چین و چروک‌ها را کاهش دهد.

همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی بدن می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که سیر سیاه به عنوان یک ماده غذایی مفید در رژیم ضدپیری زنان مورد توجه قرار گیرد.

4- برای پوست ومو مفید است.

سیر سیاه با دارا بودن مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی، فواید بسیاری برای پوست و مو زنان دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیر سیاه به مقابله با رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب‌های سلولی کمک می‌کنند، که این موضوع می‌تواند به بهبود سلامت و جوانی پوست منجر شود. این ماده همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند در کاهش التهاب‌های پوستی و بهبود مشکلاتی مانند آکنه مؤثر باشد.

علاوه بر این، سیر سیاه به تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند و می‌تواند موها را ضخیم‌تر و براق‌تر کند. مصرف منظم سیر سیاه می‌تواند به بهبود کلی سلامت پوست و مو زنان و افزایش جذابیت طبیعی آن‌ها کمک کند.

همچنین می توانید از بهترین تونیک ضد ریزش مو برای کنترل ریزش موی خود استفاده کنید.

فواید سیر سیاه برای پوست و مو

5- به کاهش وزن کمک می کند

این ماده غذایی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به سوزاندن کالری‌ها کمک می‌کند. همچنین سیر سیاه دارای خواص ضدالتهابی و تنظیم‌کننده سطح قند خون است که می‌تواند اشتها را کنترل کرده و از پرخوری جلوگیری کند. علاوه بر این، بهبود عملکرد گوارشی و افزایش انرژی از دیگر فواید مصرف سیر سیاه است که می‌تواند به تلاش‌های کاهش وزن کمک کند. مصرف منظم سیر سیاه به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند به خانم‌ها در رسیدن به وزن مطلوب و حفظ تناسب اندام یاری رساند.

سایر فواید سلامتی مصرف سیر سیاه برای بدن

سلامت مغز

سیر سیاه با آنتی اکسیدان های خود می تواند به کاهش التهاب در بدن و پیشگیری از بیماری های شناختی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کند. همچنین ممکن است به بهبود حافظه و سایر بخش‌های عملکرد شناختی کمک کند.

افزایش ایمنی

با کاهش التهاب، آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از استرس اکسیداتیو که منجر به آسیب سلولی می شود جلوگیری می کنند. سیستم ایمنی سالم به این معنی است که بدن شما قادر است به طور موثرتری با عفونت ها و باکتری ها مبارزه کند.

سلامت کبد

سیر سیاه ممکن است به بهبود سلامت کبد شما کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که این غذا می تواند به کاهش نشانگرهای آسیب کبدی به دنبال آسیب کبدی، کاهش رسوبات چربی در کبد و متعادل کردن مجدد اندازه سلول های کبد کمک کند.

خواص ضد سرطانی سیر سیاه

چندین مطالعه حاکی از تأثیر مثبت سیر سیاه در مبارزه با سلول های سرطانی است. در یک مطالعه لوله آزمایش در خون 21 داوطلب، عصاره سیر سیاه فعالیت های تحریک کننده ایمنی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قوی تری نسبت به عصاره سیر خام نشان داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله خواص سیر سیاه بیز را مطالعه کنید.

خرید سیر سیاه دکتر بیز

مواد مغذی در هر وعده در 15 گرم سیر سیاه پوست کنده وجود دارد:

کالری: 20
پروتئین: .5 گرم
چربی: 1 گرم
کربوهیدرات: 2 گرم
فیبر: .5 گرم
شکر: 4 گرم
سیر سیاه همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از موارد زیر است:

ویتامین های موجود در سیر سیاه

ویتامین سی
ویتامین های گروه B (B1، B2، B3، B6)
فولات
کلسیم
منگنز
منیزیم
فسفر
فلز روی
اهن
در مقایسه با سیر معمولی، سیر سیاه مقدار کمتری آلیسین دارد، ترکیبی که به سیر معمولی برخی از فواید سلامتی آن را می دهد. با این حال، سرشار از اسیدهای آمینه، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است.

سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سیر معمولی است.

از کجا میتونم سیر سیاه را تهیه کنم؟

اگرچه سیر سیاه به اندازه سیر خام تازه رایج نیست، اما برخی فروشگاه ها این محصول را عرضه می کنند. از جمله فروشگاه های اینترنتی که می توانید از آنجا اقدام به خرید سیر سیاه کنید، فروشگاه اینترنتی حیلامات است. سیر سیاه دکتر بیز را از اینجا بخرید.

روش های مصرف سیر سیاه

1- افزودن به سس سالاد یا چاشنی غذاها

2- مصرف ناشتای سیر سیاه

3- افزودن به سوپ و خوراک

4- درست کردن سس سیر با افزودن سیر سیاه به روغن زیتون

5- درست کردن نان سیر با افزودن سیر سیاه و پنیر پیتزا و چاشنی ها به نان

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست آلرژی ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پوست خشک پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود حساسیت غذایی دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع خشکی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیب زمینی سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قندخون قهوه قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما سوپریم قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ میسلار واتر هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


ماسک لیفتینگ صورت

ماسک لیفتینگ صورت

در این مقاله به معرفی پرفایده ترین ماسک لیفتینگ صورت می پردازیم. همچنین موثرترین روش لیفت صورت غیر جراحی را به شما معرفی می کنیم.

12 مهر 1402

1 دقیقه

روش های خانگی جوانسازی پوست دست

روش های خانگی جوانسازی پوست دست

جوانسازی پوست دست با روش های خانگی و سریع. اهمیت تغذیه در داشتن پوستی جوان و زیبا چیست؟ برای داشتن پوست دست جوان و زیبا از چه محصولات مراقبت از پوست استفاده کنیم؟

18 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

مواد غذایی فیبردار را بشناسید

مواد غذایی فیبردار را بشناسید

مواد غذایی فیبردار چیست؟ اهمیت خوردن مواد غذایی فیبردار در رژیم غذایی. وظایف فیبر در بدن انسان و اهمیت خوردن آن.

19 تیر 1403

1 دقیقه

ارزش غذایی سیب زمینی

ارزش غذایی سیب زمینی

ارزش غذایی سیب زمینی و فاکتورهایی که باید در مورد خوردن سیب زمینی بدانیم. یا خوردن سیب زمینی برای افراد دیابتی مضر است؟

10 مرداد 1403

1 دقیقه

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

در این مقاله به معرفی قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز می پردازیم و مزایای گانودرما و جینسینگ موجود در این محصول را بیان می کنیم.

1 مهر 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.