Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

فواید دمنوش نعنا

31 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

فواید دمنوش نعنا

دمنوش نعناع به طور طبیعی شیرین و فاقد کافئین است. بنابراین  مزایای سلامتی، از جمله بهبود هضم، تقویت تمرکز، و تسکین میگرن را برای شما به ارمغان میاورد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی فواید دمنوش نعنا بپردازیم. همچنین روش استفاده و معایب نوشیدن این دمنوش را بیان می کنیم با حیلامگ همراه باشید.

دمنوش نعنا چیست؟

دمنوش نعنا یک دمنوش سنتی است که در بسیاری از کشورهای جهان مصرف می شود. در فرهنگ مراکشی، چای را با نعناع، برگ‌های چای سبز و شکر آغشته می‌کنند و معمولاً در تمام ساعات روز سرو می‌کنند.

در قاره آمریکای شمالی، بومیان اولیه آمریکا چایی از برگ نعناع وحشی درست کردند تا ناراحتی معده را تسکین دهند.

تمدن های باستانی مانند یونانی ها و مصری ها از نعناع به عنوان دارو استفاده می کردند. جویدن برگ نعناع یک داروی عامیانه ایرانی برای دندان درد است. در هند، مخلوط های گیاهی حاوی نعناع فلفلی، سوء هاضمه، سرفه، سرماخوردگی و سایر بیماری ها را درمان می کند.

چای نعناع را می توان با استفاده از برگ نعناع، نعناع یا نعناع پرتقالی تهیه کرد. نباید بیش از 10 دقیقه دم بکشد، در غیر این صورت ممکن است شروع به ایجاد طعم تلخ کند. می توانید آن را سرد یا گرم سرو کنید.

8 مورد از  فواید دمنوش نعنا

1 سوء هاضمه را آرام میکند

یکی از شناخته شده ترین فواید چای نعناع، کاهش مشکلات معده است. برگ‌های نعناع حاوی روغن‌های ضروری ترکیبی از جمله منتول، منتون و لیمونن هستند که می‌توانند به آرام کردن معده ناراحت و هضم غذا کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی سندرم روده تحریک پذیر را مطالعه کنید.

برگ های نعناع فلفلی یا نعناع را می توان با سایر گیاهان و عصاره های مفید مانند زنجبیل، ریشه گل ختمی و بابونه ترکیب کرد تا دمنوش های گیاهی تهیه شود که می تواند طیف گسترده ای از فواید گوارشی مانند کاهش یبوست را به ارمغان آورد.

2.  علائم IBS را کاهش میدهد

پزشکان اغلب کپسول های روغن نعناع را به عنوان یک درمان طبیعی برای کمک به بیمارانی که به دنبال توصیه های پزشکی برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستند، تجویز می کنند. بنابراین نوشیدن چای نعناع می تواند به کاهش علائم IBS مانند درد معده، نفخ و نفخ کمک کند.

بیشتر بدانید: روتین پوست چرب

دمنوش نعنا

3. به کاهش مصرف کافئین کمک می کند

چای نعناع یک دمنوش گیاهی طبیعی بدون کافئین است. در حالی که بیشتر مردم دم کرده چای نعناع را می نوشند زیرا طعم تازگی آن را دوست دارند، بسیاری آن را جایگزینی عالی برای نوشیدن نوشیدنی های گرم کافئین دار مانند قهوه و چای سیاه و حتی چای سبز می دانند که حاوی مقداری کافئین نیز می باشد. اجتناب از کافئین، به ویژه در بعد از ظهر و عصر می تواند به مشکلات خواب و همچنین اضطراب و تپش قلب کمک کند.

کمبود کافئین همچنین به این معنی است که وقتی کافئین شروع به از بین رفتن می کند، احتمال کاهش انرژی بدن بیشتر است.

4. به کاهش وزن کمک میکند

برای کسانی که می‌خواهند مصرف قند خود را کاهش دهند (مثلاً برای کاهش وزن)، یا افرادی که به دلایل سلامتی دیگر قند را قطع می‌کنند، نوشیدن چای نعناع با شیرینی طبیعی و عطر نشاط‌آور آن، یک جایگزین آبرسان عالی برای نوشیدن کولاهای مملو از شکر، آب میوه و نوشابه است.

اگر در اواسط بعدازظهر به سر می‌برید، به‌جای اینکه به سراغ یک نوشابه شیرین بروید، سعی کنید به جای آن یک فنجان چای نعناع بدون کالری بنوشید. سطح قند خون شما پایدارتر خواهد بود و از سقوط وحشتناک انرژی که پس از افزایش انسولین شما به وجود می آید جلوگیری می کنید.

5. سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

روغن نعناع حاوی ترکیباتی است که گفته می شود خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی دارند که همگی برای کمک به سیستم ایمنی مفید هستند.

نعناع همچنین ممکن است به مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و رفع گرفتگی بینی کمک کند. اگر سرما خورده اید یا از سینوزیت رنج می برید، نوشیدن یک فنجان چای نعناع داغ و استنشاق بخارات منتول می تواند به کاهش گرفتگی بینی کمک کند.

6. باعث تسکین آلرژی میشود

ترکیب جالبی که در نعناع یافت می شود رزمارینیک اسید است که در رزماری و برخی از خانواده نعناع یافت می شود. اسید رزمارینیک برای کاهش علائم واکنش های آلرژیک از جمله عطسه، خارش و آبریزش بینی که در آلرژی های فصلی مانند تب یونجه وجود دارد، موثر است.

7. بوی بد دهان را کاهش میدهد

نعناع همچنین یک عنصر رایج در خمیردندان، اسپری تنفسی و آدامس است که همگی گزینه‌های معمولی در فروشگاه‌های مواد غذایی برای مبارزه با بوی بد دهان هستند. با این حال، چای نعناع یک راه عالی و کاملا طبیعی برای شستن باکتری های موجود در دهان است که می تواند باعث از بین بردن بوی بد دهان شود.

بیشتر بدانید: خواص روغن زیتون برای پوست صورت

بوی بد دهان

8. ممکن است به عنوان تسکین درد طبیعی کمک کند

تصور می شود که عطر یک فنجان چای نعناع داغ روی سیستم بویایی ما تأثیر مثبتی دارد. این می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد، از جمله کمک به سردردهای تنشی، زیرا بخارات طبیعی روغن منتول آزاد شده از برگ ها می تواند به شل کردن عضلات منقبض جمجمه و تسکین درد کمک کند.

به طور مشابه، ترکیبات تسکین دهنده موجود در برگ نعناع نیز ممکن است به کاهش شدت دیسمنوره (دردهای قاعدگی) کمک کند. بنابراین قبل از اینکه به سراغ مسکن ها بروید، شاید ابتدا مقداری چای نعناع را امتحان کنید. همچنین می توانید دمنوش ضد درد قاعدگی را امتحان کنید که برای کنترل درد و علائم قاعدگی طراحی شده است.

9. ممکن است تمرکز را تقویت کند

همچنین اعتقاد بر این است که اثر طراوت و تحریک کننده نوشیدن چای نعناع به افزایش هوشیاری ذهنی و تمرکز کمک می کند. عطر چای نعناع سیستم لیمبیک را تحریک می‌کند و شما را هوشیارتر می‌کند – این روش طبیعی راهی کاملاً خوشمزه برای تقویت تمرکز شماست.

10- بهبود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا

برخی افراد گزارش می دهند که چای نعنا علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین می دهد. به نظر می رسد عطر نعناع به باز شدن مجرای بینی کمک می کند. منتول دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است به تسکین این علائم نیز کمک کند.

11- فواید تغذیه ای نوشیدن چای نعنا

برگ نعناع حاوی ویتامین C، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و سایر ویتامین ها و مواد معدنی است. اما مقدار این مواد موجود در یک فنجان چای بسیار کم است.

عوارض جانبی دمنوش نعنا

منتول موجود در نعناع در مقادیر زیاد می تواند عوارض جانبی نامطلوبی ایجاد کند. در حالی که مصرف بیش از حد منتول با نوشیدن چای نعناع دشوار است، اما برای افرادی که شرایط سلامت خاصی دارند، مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.

اگر بیماری خاصی دارید؛ قبل از افزودن چای نعناع به رژیم غذایی خود، با پزشک خود در مورد این ملاحظات صحبت کنید.

بیشتر بدانید: بهترین سرم ویتامین سی برای پوست

همه چیز درباره ی دمنوش نعنا

سوزش سردل

نعناع فلفلی می تواند به هضم و درد معده کمک کند اما می تواند رفلاکس اسید را بدتر کند. اگر به دلیل بیماری ریفلاکس معده به مری یا GERD دچار سوء هاضمه هستید، باید از مصرف نعناع پرهیز کنید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست آلرژی ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیز بیماری بیماری روده بیماری معده پاک کننده سطوح نانوسان پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پوست خشک پیشگیری از سرطان پوست تخمدان تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود حساسیت غذایی دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش ضد درد قاعدگی بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رحم رژیم رژیم غذایی رژیم لاغری رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع خشکی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سالید مجیک نانوسان سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیب زمینی سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس شیشه شوی نانوسان ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قندخون قهوه قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما سوپریم قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ ممنوعیت مصرف سیر سیاه میسلار واتر هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز واکس واکس داشبورد نانوسان ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


روش های روشن کردن پوست

روش های روشن کردن پوست

روش های کاربردی برای روشن کردن پوست، معرفی بهترین کرم روشن کننده پوست. ترکیبات بهترین کرم روشن کننده و ماسک های خانگی برای روشن کردن پوست

5 شهریور 1403

1 دقیقه

قارچ گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما چیست؟

در این مقاله به بررسی قارچ گانودرما، خواص سلامتی و مزایای آن می پردازیم و محصولاتی که با این قارچ پرخاصیت تهیه می شوند معرفی می کنیم.

5 دی 1402

1 دقیقه

آیا ادکلن و شایعه جدایی واقعیت دارد؟

آیا ادکلن و شایعه جدایی واقعیت دارد؟

آیا ادکلن و شایعه جدایی واقعیت دارد؟ استفاده از ادکلن در علم و دین چگونه توصیف شده است؟ بهترین ادکلن را از کجا تهیه کنیم؟

24 مرداد 1402

0 دقیقه

7 روش های خانگی سفیدشدن دندان

7 روش های خانگی سفیدشدن دندان

دندان‌های سفید، نه تنها نشانه‌ای از بهداشت دهان و اهمیت به آن است بلکه تأثیر چشمگیری در جلب اعتماد به نفس و جذابیت فرد دارندو به راحتی در خاطره ها ماندگار میشود. در این مقاله به بیان موثرترین روش های خانگی سفید شدن دندان می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

21 آذر 1402

1 دقیقه

شامپو کافئین دکتر بیز

شامپو کافئین دکتر بیز

در این مقاله به معرفی شامپو کافئین دکتر بیز می پردازیم و سپس تاثیر کافئین را بر رشد مو و فولیکول های مو بررسی می کنیم. و فواید استفاده از شامپو کافئین دکتر بیز را به طور مفصل توضیح می دهیم.

1 شهریور 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.