Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

مواد سازنده قهوه

10 آبان 1402

1 دقیقه

مواد سازنده قهوه

آیا شما هم عاشق قهوه هستید و دوست دارید با مواد سازنده ی انواع قهوه آشنا شوید؟ بسیاری از مواقع ما از نوشیدن قهوه در کافی شاپ بسیار لذت می بریم اما نمی توانیم یک قهوه با همان کیفیت در خانه درست کنیم و از نوشیدن آن انرژی بگیریم.

در این مقاله قصد داریم مواد سازنده جذابترین قهوه های دنیا و روش درست کردن آن را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مواد سازنده قهوه چیست؟

بسته به نوع قهوه مورد علاقه تان (آمریکانو، کورداتو، ماکیاتو، لاته، موکا و ..) ممکن است یک یا چند جزء از ترکیبات زیر را با نسبت های مختلف در نوشیدنی خود بکار ببرید.

  • قهوه اسپرسو
  • شیر
  • فوم شیر
  • شکلات
  • خامه
  • آب جوش
  • یخ
  • پودر غیرلبنی

برای آشنایی دقیق تر با مواد سازنده قهوه به معرفی انواع قهوه ها و نسبت ترکیبات بکار رفته در آن می پردازیم.

معرفی معروفترین قهوه های جهان و نسبت مواد سازنده قهوه ها

قهوه صاف کرده یا خالص

یکی از ساده ترین قهوه ها، قهوه ای است که از ریختن آبجوش روی صافی حاوی قهوه های پودر شده بدست می آید. در دستگاه های قهوه ساز نیز آب جوش با فشار و سرعت مشخصی از روی دانه های پودر شده قهوه عبور می کند. کنترل ریخین آب جوش روی قهوه و سرعت آن اهمیت دارد، زیرا تفاوت ریزی در طعم قهوه ی حاصل ایجاد خواهد کرد.

قهوه صاف کرده

قهوه فرنچ پرس

فرنچ پرس یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای دم کردن یک فنجان قهوه عالی است. این روش جزء بی دردسرترین روش هاست زیرا برای انواع دانه‌های قهوه و برشته‌ها کار می‌کند، و شما به تجهیزات اضافی زیادی نیاز ندارید.

شاید بپرسید، فرنچ پرس چیست؟ فرنچ پرس یک پارچ کوچک با پیستون است که برای دم کردن قهوه و سایر نوشیدنی ها استفاده می شود. فرنچ پرس برای دم کردن قهوه، چای، دمنوش ها، اسپرسو کاربرد دارد.

قهوه فرنچ پرس

قهوه اسپرسو

اسپرسو یک روش ایتالیایی برای تهیه قهوه در شات های بسیار غلیظ است. یک شات اسپرسو 1 اونس و یک شات دوبل 2 اونس است. اسپرسو را می توان در فنجان های کوچک میل کرد یا به عنوان پایه نوشیدنی های محبوب از اسپرسو استفاده کرد.

هیچ چیز بهتر از یک شات اسپرسوی تلخ و غنی با یک لایه کرم کف دار نیست. شما هنگامی که بر درست کردن اسپرسو مسلط شدید، می‌توانید مجموعه کاملی از نوشیدنی‌های اسپرسو کافی شاپی مورد علاقه تان را مثل لاته، کاپوچینو، لاته سفید، ماکیاتو و غیره درست کنید و از طعم های آن ها لذت ببرید.

مواد سازنده قهوه آمریکانو

Americano یک نوشیدنی اسپرسویی است که با آب داغ و اسپرسو درست می شود. این نوشیدنی را می توان با یک یا دو شات اسپرسو و نسبت های مختلف آب (معمولاً 2:1) تهیه کرد.

در این روش با افزودن پودر غیرلبنی نوشیدنی را خامه ای تر می کنند و طعم تلخ قهوه را به طعم جدیدی تبدیل می کنند.

مواد سازنده قهوه لاته

لاته یک نوشیدنی قهوه با اسپرسو، شیر بخار پز و لایه ای از کف است. دارای ⅓ اسپرسو و 3/2 شیر بخار پز شده، با یک لایه نازک فوم در بالا.

همچنین می توانید برای اینکه این نوشیدنی دلچسب سریع آماده شود از ساشه های آماده ی نوشیدنی قهوه گانودرما لاته ی دکتر بیز استفاده کنید. این نوشیدنی دلچسب که علاوه بر ترکیبات لاته با قارچ پرفایده ی گانودرما غنی شده است. به افزایش سلامت و افزایش مقاومت سیستم ایمنی شما کمک می کند.

گانودرما یک قارچ دارویی است که حاوی آنتی اکسیدان، ترکیبات معدنی مورد نیاز بدنی است. بنابراین در کنترل قند و فشارخون و پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

شما می توانید این قهوه پرفایده و سلامت بخش را از فروشگاه اینترنتی حیلامات با تخفیفات بی سابقه خریداری کنید.

قهوه گانودرما لاته

مواد سازنده قهوه ماکیاتو

کافه ماکیاتو یا اسپرسو ماکیاتو یک شات اسپرسو است که روی آن را با شیر کف کرده اند. مایکاتو یک نوشیدنی ایده آل برای زمانی است که می خواهید کافئین بدون کالری اضافی مصرف کنید. تعریف کلاسیک ماکیاتو اسپرسو با یک قاشق شیر کف دار در بالای آن است.

مواد سازنده قهوه کورداتو

کورتادو یک نوشیدنی اسپرسو است که از مقادیر مساوی اسپرسو و شیر بخار پز شده تشکیل شده است. حجم آن همیشه یکسان است: یک دوبل شات اسپرسو و 2 اونس شیر.

کورتادو، با نام مستعار جبل الطارق را حتما امتحان کنید! این نوشیدنی قهوه اسپانیایی است که بخاطر تعادل اسپرسو و شیر بافت نرمی دارد.

مواد سازنده قهوه موکا

موکا یا موکا لاته نوشیدنی ای است که با اسپرسو و شیر بخارپز تهیه می شود که با شربت شکلات طعم دار می شود.

موکا یکی از معروف ترین انواع نوشیدنی های قهوه شیرین است که لاته را با شکلات ترکیب می کند! بخاطر پرطرفدار بودن این نوشیدنی شرکت دکتر بیز قهوه موکا با قارچ گانودرما را تولید کرده است. این قهوه علاوه بر آماده شدن سریع و بی دردسر غنی از قارچ گانودرماست که بهبود سیستم ایمنی شما کمک می کند.

شما می توانید این نوشیدنی دلچسب و پرفایده را  از اینجا بخرید.

قهوه گانودرما موکا

کاپوچینو

کاپوچینو یک نوشیدنی دلچسب برپایه قهوه است که دارای قسمت های مساوی اسپرسو، شیر بخار پز و فوم است (هر کدام ⅓). حالا که نسبت دقیق اجزای کاپوچینو را دانستید می توانید در خانه یک کاپوچینو با کیفیت باریستا درست کنید.

مواد سازنده قهوه کان پانا

پ اسپرسو کان پانا یک ترکیب جذاب است که می تواند به عنوان دسر استفاده شود و تمام بعدازظهر شما را سیر نگه دارد. این نوشیدنی قهوه از ترکیب یک یا دو شات اسپرسو است که روی آن یک حبه خامه زده می شود.

کافه سودا

کافه سودا یک نوشیدنی سرد است که از ترکیب اسپرسو دم کرده سرد با سودا بدست می آید. برای درست کردن این نوشیدنی هیجان انگیز کافیست مقدار مساوی آب سودا و قهوه دم کرده سرد را با هم مخلوط کنید و در یک لیوان بلند با یخ سرو کنید. طعم آن شما را غافلگیر  می کند زیرا طعم تلخ و شیرین با درخشندگی خواستی را داراست.

قهوه سودا

نتیجه گیری

مواد سازنده قهوه های مختلف بسته به خواستگاه آن متفاوت است و از ترکیب قهوه با شیر ، شکلات تلخ، فوم شیر و خامه و .. قهوه های دلچسب و هیجان انگیری چون کافه لاته، موکا، ماکیاتو، آمریکانو و.. بدست می آید که به طور مفصل درباره ی روش درست کردن آن توضیح دادیم.

همچنین به معرفی دو نوع قهوه پرخاصیت که در سلامتی بدن و پیشگیری از بیماری ها موثر است، پرداختیم. که از جمله آن ها قهوه گانودرما لاته دکتر بیز و قهوه گانودرما موکا دکتر بیز است که ترکیبی جذاب از قهوه و شیر و شکلات ارائه می دهد.

این قهوه های پرخاصیت را به صورت اینترنتی و با بهترین قیمت همین حالا بخرید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

سبک زندگی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


رژیم حذف قند و شکر

رژیم حذف قند و شکر

رژیم حذف قند و شکر چیست؟ فواید رژیم حذف قند و شکر. تاثیر رژیم حذف قند و شکر بر بدن و مشکلاتی که ایجاد می کند.

24 خرداد 1403

1 دقیقه

لاغری با سیر سیاه

لاغری با سیر سیاه

لاغری با سیر سیاه یکی از اصولی ترین و کم عارضه ترین روش هاست، زیرا سیر سیاه با فعال کردن مکانیسم چربی سوزی بدن باعث افزایش سرعت لاغری میشود. همچنین مصرف سیر سیاه به همراه ورزش روزانه می تواند به کاهش چربی احشایی کمک کند.

31 خرداد 1402

1 دقیقه

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

در این مقاله به معرفی بهترین تکنیک ها برای شستشوی ماشین بدون کارواش می پردازیم و روش هایی آسان و بی دردسر را به شما معرفی می کنیم.

18 شهریور 1402

0 دقیقه

خواص روغن زیتون برای پوست صورت

خواص روغن زیتون برای پوست صورت

روغن زیتون از جمله روغن هایی است که برای پوست و صورت مفید است. زیرا حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین ها و خواص ضد باکتریایی است. در این مقاله قصد داریم خواص روغن زیتون برای پوست را بررسی کنیم. و روش استفاده ی از این روغن برای بهره وری از حداکثر خاصیت و کمترین آسیب را بدانیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

25 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

معرفی دمنوش مصفی خون دکتر بیز

معرفی دمنوش مصفی خون دکتر بیز

در این مقاله به معرفی دمنوش مصفی خون دکتر بیز فواید و مضرات استفاده از این دمنوش می پردازیم. همچنین ترکیبات تشکیل دهنده ی آن را بیان میکنیم

15 دی 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.