Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده

16 خرداد 1403

1 دقیقه

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده

در دنیای مراقبت از پوست، بحث بر سر بهترین محصولات برای تغذیه، آبرسانی و احیای پوست است. در بحث مراقبت از پوست سه دسته مهم محصولات شامل: روغن ها، مرطوب کننده ها و کرم ها هستند. هر کدام نقش منحصر به فردی در دستیابی به پوستی سالم و درخشان دارند.

لوسیون ها درصد آب بیشتری دارند و سبک وزن هستند. از طرف دیگر کرم های مرطوب کننده ترکیبی از روغن و آب هستند و از نظر بافتی غنی تر هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده را برای شما شرح دهیم و به شما بگوییم باتوجه به نوع پوستتان از چه محصولی استفاده کنید.

تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟

تفاوت بین هیدراتاسیون و مرطوب سازی – دو مفهوم مختلف در مراقبت از پوست – که اغلب به جای هم استفاده می شوند.

هیدراتاسیون به مقدار آب موجود در پوست اشاره دارد. پوستی که به خوبی هیدراته شده است ظاهری صاف دارد و کمتر مستعد ایجاد خطوط و چین و چروک است. آبرسانی از نوشیدن آب و استفاده از محصولات حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین حاصل می شود که به جذب آب به پوست کمک می کند.

از سوی دیگر، مرطوب‌سازی به افزودن یک لایه محافظ به پوست برای جلوگیری از هدررفت آب اشاره دارد. مرطوب‌کننده‌ها حاوی مواد نرم‌کننده‌ای مانند وازلین هستند که به نرم و صاف شدن پوست کمک می‌کنند و مانعی برای از دست دادن رطوبت می‌شوند. مرطوب سازی برای حفظ عملکرد سد طبیعی پوست و جلوگیری از کم آبی ضروری است.

هیدراتاسیون در مورد افزایش محتوای آب پوست است، در حالی که مرطوب سازی برای حفظ این هیدراتاسیون با جلوگیری از از دست دادن آب است. بنابراین، استفاده از محصولاتی که هر دو را برای حفظ سلامت و متعادل نگه داشتن پوست فراهم می کنند، مهم است.

پوست آبرسانی شده

کدام بهتر است: مرطوب کننده یا آبرسان؟

به طور کلی نمی توانیم بگوییم بین مرطوب کننده، و آبرسان کدام بهتر است. زیرا اثربخشی هر محصول به نیازها و ترجیحات پوست بستگی دارد. هر محصول هدف متفاوتی دارد و مزایای منحصر به فرد خود را دارد.

آبرسان ها معمولاً لوسیون ها یا ژل های سبک وزنی هستند که برای آبرسانی و محافظت از پوست فرموله می شوند. آنها برای انواع پوست مناسب هستند و به ویژه برای پوست های معمولی تا چرب موثر هستند. باتوجه به اطلاعات زیر بسته به نوع پوستتان می توانید محصولی که برای شما مناسبتر است را انتخاب کنید. همچنین از نوشیدن آب زیاد برای بهبود شرایط پوستی خود غافل نشوید، اگر خوردن آب برای شما دشوار می توانید از دتاکس واتر استفاده کنید.

انواع دسته بندی اصلی پوست و بهترین محصول برای حفظ رطوبت

دسته بندی اصلی مراقبت از پوست خشک، چرب، ترکیبی و نرمال است.

هنگامی که نوع پوست خود را شناسایی کردید، می توانید محصولات مراقبت از پوست را که به طور خاص برای نیازهای شما فرموله شده اند انتخاب کنید.

پوست خشک: کرم ها و روغن های غنی از نرم کننده ها و انسدادها به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می کنند.

پوست چرب: مرطوب‌کننده‌های سبک، ژل‌ها و سرم‌هایی که به کنترل تولید چربی و کاهش ظاهر منافذ کمک می‌کنند، بهترین عملکرد را دارند.

پوست مختلط: مرطوب کننده ها و سرم های سبک وزن که تولید چربی و آبرسانی را متعادل می کنند ایده آل هستند.

پوست معمولی: روغن های صورت، کرم ها و مرطوب کننده هایی که تعادل طبیعی پوست را حفظ می کنند، همگی می توانند به خوبی عمل کنند.

ویژگی های کرم آبرسان ویتابلا

ژل و کرم آبرسان ویتابلا که دو محصول متفاوت برای پوست های خشک و چرب طراحی کرده است. حاوی ویتامین ها، آبرسان هیالورونیک اسید و آنتی اکسیدان است. که سبب آبرسانی عمیق پوستی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست صورت می شود. به دنبال آبرسانی مناسب خطوطی که ناشی از خشکی و بی آبی باشد از صورت محو خواهد شد. همچنین آبرسانی مناسب پوستی سبب شفاف و روشن شدن پوست خواهد شد که این عامل سبب زیباتر نشان داده شدن ظاهر صورت می شود. آنتی اکسیدان موجود در آبرسان ویتابلا به بهبود وضعیت پوستی شما کمک میکند. آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند – مولکول هایی که سلول های پوست را می شکنند و باعث بروز پیری می شوند.

در زیر ویژگی های ژل و کرم آبرسان ویتابلا که برای پوست چرب و خشک به طور مجزا فرموله شده اند بیان می شود.

ژل آبرسان ویتابلا مخصوص پوست خشک

اگر دوست دارید در کنار آبرسانی عمیق پوستی، محافظت از پوست را نیز تجربه کنید ژل کرم آبرسان ویتابلا می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

ویژگی های این محصول:

  • آبرسانی عمیق پوست
  • رفع خشکی و زبری پوست
  • بهبود شرایط پوستی
  • رفع چین و چروک ناشی از خشکی

برای خرید کرم ژل آبرسان ویتابلا مخصوص پوست خشک اینجا کلیک کنید.

کرم ژل آبرسان ویتابلا

ژل آبرسان ویتابلا مخصوص پوست چرب

اگر به دنبال آبرسانی هستید که بدون بستن منافذ پوست و ایجاد چربی بیش از حد پوست شما را آبرسانی کند، ژل کرم آبرسان ویتابلا میتواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

ویژگی های این محصول:

  • حاوی ویتامین E، C و D
  • محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی
  • آبرسانی عمیق پوستی

برای خرید کرم ژل آّبرسان ویتابلا مخصوص پوست چرب اینجا کلیک کنید.

کرم و ژل آّبرسان مخصوص پوست خشک

فواید استفاده از مرطوب کننده

کار اصلی یک مرطوب کننده شامل موارد زیر است

1-جلوگیری از خشکی

هوای سرد یا هوای گرم، تهویه مطبوع یا گرمای داخلی؛ آیا می دانستید که همه این عوامل محیطی می توانند رطوبت را مستقیماً از پوست شما خارج کنند؟ اینجاست که یک مرطوب‌کننده خوب وارد می‌شود. نه تنها رطوبت از دست رفته را جایگزین می‌کند، بلکه به جلوگیری از از دست رفتن آن در آینده نیز موثر خواهد بود.

2. کند کردن علائم پیری

مرطوب کننده و آبرسان ها هر دو در بهبود وضعیت پوستی و کند کردن روند پیری پوست نقش دارند.

3. کمک به مبارزه با آکنه

ممکن است عجیب به نظر برسد و این سوال مطرح شود که آیا رطوبت بیشتر پوست باعث بروز آکنه نمی شود؟ اما در واقع منطقی است. اینطور فکر کنید: وقتی پوست شما خشک می شود، پیامی به غدد شما می فرستد تا روغن بیشتری تولید کنند که می تواند منافذ شما را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود. بنابراین، اگر پوست به درستی هیدراته شود، در واقع می تواند به جلوگیری از تولید چربی بیشتر از نیازش کمک کند.

4. تسکین پوست های حساس

آیا پوست قرمز و تحریک شده دارید؟ آیا لکه های خشک و خارش دار دارید؟ پوست حساس نیاز به مراقبت ویژه دارد. به دنبال مرطوب‌کننده‌ای باشید که دارای مواد تسکین‌دهنده مثلا آلوئه ورا باشد. کرم مرطوب کننده ویتابلا حاوی آله ورا می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

ویژگی های کرم مرطوب کننده ویتابلا حاوی آلوئه ورا

ویژگی های این کرم:

  • جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن دست
  • دارای خواص نرم کنندگی قوی
  • کمک به ترمیم بافت پوست
  • بهبود خارش های پوستی
  • کاهش اگزما پوستی

بیشتر بدانید: بهترین تونیک ضد ریزش مو

مرطوب کننده وبتابلا

نویسنده: مجله حیلامات

|

پوست و زیبایی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست آلرژی ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پوست خشک پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود حساسیت غذایی دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع خشکی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیب زمینی سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قندخون قهوه قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما سوپریم قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ میسلار واتر هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


مواد غذایی آلرژی زا

مواد غذایی آلرژی زا

مهمترین مواد غذایی آلرژی زا چیست؟ چه افرادی ممکن است دچار آلرژی غذایی شوند؟ چگونه غذا بخوریم که دچار آلرژی غذایی نشویم؟

3 شهریور 1403

0 دقیقه

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

بهترین تکنیک شسشتوی ماشین بدون کارواش

در این مقاله به معرفی بهترین تکنیک ها برای شستشوی ماشین بدون کارواش می پردازیم و روش هایی آسان و بی دردسر را به شما معرفی می کنیم.

18 شهریور 1402

0 دقیقه

محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

برای داشتن یک روتین پوستی خوب باید ویژگی های بهترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست را بشناسیم. در این مقاله به معرفی این ویژگی ها می پردازیم

15 آبان 1402

1 دقیقه

دلایل ورم معده

دلایل ورم معده

دلایل ورم معده چیست؟ گاستریت چیست؟ ورم معده چه زمانی رخ میدهد؟ چگونه می توانیم ورم معده را درمان کنیم؟

10 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

6 ترفند جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

6 ترفند جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

در این مقاله به معرفی ترفندهای جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز می پردازیم و بهترین روش تمیزی و برق انداختن گاز را معرفی می کنیم.

23 مهر 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.