Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

فواید دتاکس واتر

31 فروردین 1403

1 دقیقه

فواید دتاکس واتر

دتاکس واتر آبی است که با طعم میوه ها، سبزیجات یا گیاهان تازه آغشته شده باشد. گاهی اوقات به آن آب میوه یا آب طعم دار میوه نیز گفته می شود. شما می توانید دتاکس واتر را در خانه به روش های مختلف درست کنید. می توانید از هر ترکیبی از میوه، سبزیجات و سبزی که دوست دارید استفاده کنید. در این مقاله روش درست کردن دتاکس واتر و مزایای سلامتی آن را برای شما شرح میدهیم.

دتاکس واتر ها برای بدن چه می کنند؟

از آنجایی که دتاکس واتر به جای آبمیوه گیری یا مخلوط کردن از طعم دادن به آن درست می شود، کالری بسیار کمی دارد. این باعث می شود که نوشیدنی محبوبی برای رژیم های سم زدایی مانند “سم زدایی لیمو” یا “پاکسازی اصلی” باشد.

دتاکس واتر  اغلب در برنامه های کاهش وزن توصیه می شود، به ویژه به جای نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و آب میوه.

 

طرز درست کردن دتاکس واتر

ساخت دتاکس واتر در خانه بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید آب و مجموعه ای از میوه ها، سبزیجات و گیاهان است.

به سادگی مواد خود را خرد کرده و بسته به سلیقه خود به آب گرم یا سرد اضافه کنید. هرچه بیشتر از یک ماده استفاده کنید، طعم آن قوی تر می شود.

اگر نوشیدنی سرد درست می‌کنید، می‌توانید آب سم زدایی را به مدت 1 تا 12 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ میوه ها به آب منتقل شود. مطمئن شوید که بعد از این مدت مواد را بردارید تا شروع به تجزیه نکنند.

اگر عجله دارید، له کردن یا ضربه زدن به میوه ها و گیاهان قبل از استفاده از آنها می تواند به آزاد شدن سریعتر طعم آن ها کمک کند.

در اینجا چند ترکیب محبوب برای درست کردن دتاکس واتر را برای شما بیان می کنیم:

  • خیار و نعناع
  • لیمو و زنجبیل
  • شاه توت و پرتقال
  • لیمو و فلفل هندی
  • هندوانه و نعناع
  • گریپ فروت و رزماری
  • پرتقال و لیمو
  • لیمو و لیموترش
  • توت فرنگی و ریحان
  • سیب و دارچین

 

فواید دتاکس واتر

ادعاهای بهداشتی در مورد سم زدایی آب گفته می شود که دتاکس واتر فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:

  • کاهش وزن
  • حذف سموم یا سم زدایی
  • متعادل کردن pH بدن
  • سلامت گوارش بهتر
  • تقویت عملکرد سیستم ایمنی
  • بهبود خلق و خو
  • افزایش سطح انرژی
  • بهبود چهره

خواص دقیق دتاکس واتر بسته به موادی که استفاده می کنید و مفدار استفاده از آن متفاوت است. اما بسیاری از ادعاهای بهداشتی در مورد خواص سم زدایی دتاکس واتر را می توان به خود آب نسبت داد، نه موادی که با آن طعم دار شده است. این به این دلیل است که شما مواد مغذی زیادی را از مواد موجود در دتاکس واتر دریافت نمی‌کنید، به خصوص در مقایسه با خوردن آن‌ها به شکل کامل.

 

انواع دتاکس واتر

فواید دتاکس واتر برای سلامتی بدن براساس شواهد علمی

در زیر نگاهی دقیق به علم پشت ادعاهای سلامتی دتاکس واترها می اندازیم. چند مورد معتبر هستند، اگرچه در برخی موارد اغراق آمیز هستند.

 

1- به کاهش وزن کمک می کند

نوشیدن آب ممکن است به کاهش وزن کمک کند، و این در مورد دتاکس واتر نیز صدق می کند. آب به طور موقت سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد، بنابراین کالری بیشتری می سوزانید. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن نیم لیتر آب می تواند میزان متابولیسم شما را تا 30 درصد برای حدود یک ساعت افزایش دهد.

در واقع، افرادی که مقدار توصیه شده آب را به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن می نوشند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، وزن بیشتری از دست می دهند. این موضوع را می توان تا حدی با افزایش متابولیسم توضیح داد، اما ممکن است به دلیل تأثیر آب بر اشتهای شما نیز باشد. نوشیدن آب با کاهش گرسنگی مرتبط است، بنابراین اگر قبل از غذا آب بنوشید، ممکن است کمتر غذا بخورید.

 

2- سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

هیدراتاسیون برای سلامت دستگاه گوارش و حفظ حرکات منظم روده مهم است. کم آبی مزمن می تواند باعث یبوست شود که می تواند باعث شود احساس نفخ و تنبلی کنید.

نوشیدن آب زیاد ممکن است به عبور غذا از روده شما کمک کند و از یبوست شما جلوگیری کند.

 

3- سطح خلق و خو و انرژی را بهبود می بخشد

حتی کم آبی خفیف می تواند بر خلق و خو، تمرکز و سطح انرژی تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که سطح کم‌آبی بدن در حدود 1% می‌تواند به طور قابل‌توجهی باعث کاهش خلق و خو، کاهش تمرکز و سردرد شود. یک مطالعه روی بزرگسالانی که کمتر از 1.2 لیتر آب در روز مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفت. هنگامی که آنها مصرف آب خود را به 2.5 لیتر در روز افزایش دادند، شادتر بودند، انرژی بیشتری داشتند و احساس آرامش بیشتری داشتند.

اگر به اندازه کافی نوشیدنی نمی نوشید، افزایش مصرف آب می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و انرژی بیشتری به شما بدهد.

 

4- عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند

این یک ادعا در مورد دتاکس واتر است که ممکن است کمی اغراق آمیز باشد. درست است که خوردن میوه ها و سبزیجات و حتی آب میوه ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. به ویژه، نشان داده شده است که ویتامین C هنگامی که به طور منظم مصرف شود برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است. با این حال، مقدار این مواد مغذی که از تزریقی مانند دتاکس واتر دریافت می‌کنید احتمالاً حداقل و بسیار متغیر است.

اگرچه از نظر تئوری امکان پذیر است، اما بعید است که آب سم زدایی اثر معناداری بر عملکرد سیستم ایمنی داشته باشد.

 

خوردن دتاکس واتر

5- هضم غذا را بهبود می بخشد

آب یک جزء ضروری برای هضم سالم و حرکات منظم روده است. نوشیدن آب کافی به تجزیه غذایی که می خورید کمک می کند و اجازه می دهد تا جذب موفق مواد مغذی در بدن شما جذب شود. همانطور که روده بزرگ شما آب را از غذا و نوشیدنی شما جذب می کند، مدفوع شما نیز از مایع به جامد تبدیل می شود.

فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات مختلف موجود در دتاکس واتر می تواند فیبر اضافی برای سلامت روده فراهم کند. آب و فیبر دست به دست هم می دهند، زیرا آب به بدن شما کمک می کند تا فیبر محلول را هضم کند و آن را به یک قوام ژل مانند تبدیل کند. این به ایجاد مدفوع خوب و اجابت مزاج سالم کمک می کند.

6- انرژی را افزایش میدهد

کم آبی برای سلامتی شما مضر است. حتی سطوح خفیف کم‌آبی می‌تواند بر سطح انرژی، تمرکز و خلق و خوی کلی شما تأثیر منفی بگذارد. در واقع، این به قدری واضح است که محققان دریافته‌اند که سطح کم‌آبی بدن تنها ۱ درصد می‌تواند باعث سردرد، کاهش دامنه توجه و کاهش سطح تمرکز شود.

مطالعه ای که شامل بزرگسالانی بود که کمتر از ۱.۲ لیتر آب در روز مصرف می کردند، میزان مصرف روزانه خود را به ۲.۵ لیتر افزایش دادند. محققان دریافتند که شرکت کنندگان انرژی بیشتری داشتند، احساس آرامش بیشتری داشتند و در کل شادتر بودند.

اگر نوشیدن آب ساده برای شما آسان نیست، آن را با میوه ها و سبزیجات مورد علاقه خود تزیین کنید. این یک راه عالی (و سرگرم کننده) برای اطمینان از نوشیدن آب کافی در طول روز برای حفظ سطح انرژی است.

7- ایمنی را تقویت می کند

در حالی که آب به خودی خود لزوماً روی سیستم ایمنی شما تأثیر نمی گذارد، میوه ها، سبزیجات و گیاهان خیس شده در آن می توانند در تقویت ایمنی شما معجزه کنند. بیشتر میوه ها، به ویژه مرکبات مانند لیمو و پرتقال، حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند.

برخی از گیاهان و ادویه ها مانند زنجبیل نیز دارای خواص ضد التهابی قوی هستند. اینها شامل آنتی اکسیدان ها هستند، ترکیباتی که به محافظت از بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند. مطالعات نشان داده اند که زنجبیل به طور موثری پاسخ ایمنی را تقویت می کند و خواص ضد باکتری و ضد ویروسی قوی دارد.

اگر زنجبیل را با مواد دیگری مانند عسل و لیمو در سم زدایی خود ترکیب می کنید، این نیز می تواند ایمنی شما را تقویت کند. عسل اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد.

البته توجه داشته باشید که عسل حاوی کالری است و مصرف آن می تواند به کالری دریافتی روزانه شما بیفزاید. عسل حاوی ۶۴ کیلو کالری در هر قاشق غذاخوری است.

روش درست کردن دتاکس واتر خیار

 

  1. خیار را بشویید و خرد کنید: خیار را زیر آب بشویید و پوست آن را تمیز بگیرید. سپس خیار را خرد کرده و به دلخواه خرد یا ریز کنید. می‌توانید آن را به صورت انگشتانه‌های بلند یا رنده کنید.
  2. مخلوط کنید: خیار خرد شده را به نعنا تازه اضافه کنید.
  3. اضافه کردن آب: به خیارهای خرد شده، آب معدنی یا آب اضافه کنید. میزان آب را بر اساس ترجیح شخصی تان تعیین کنید. معمولاً برای هر یک خیار می‌توانید ۱ یا ۲ پیمانه آب را اضافه کنید.
  4. مخلوط کنید: مواد را با هم مخلوط کنید.
  5. اضافه کردن نمک (اختیاری): در صورت تمایل، یک قاشق چایخوری نمک را به مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا نمک به طور کامل حل شود.
  6. سرد کنید : دتاکس واتر خیار را در یخچال یا روی یخ قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را در لیوان‌هایی با آب یخ و سایر مواد تزیین کرده و لذت ببرید.

دتاکس واتر خیار را می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی تازه‌ در طول روز استفاده کنید و همچنین می‌توانید آن را برای وعده‌های غذایی خود مصرف کنید.

نویسنده: مجله حیلامات

|

سلامت

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری معده پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده

مطالب پیشنهادی


درمان تیرگی ها و ترک های پوستی

درمان تیرگی ها و ترک های پوستی

آرزوی ما داشتن پوستی صاف و روشن و بدون عیب و نقص است. این آرزو با استفاده از کرم روشن کننده ی بدن گاتیو که باعث رفع تیرگی نواحی خاص بدن می شود و کرم استرچ مارک گاتیو که خطوط ناخوشایند پوست را رفع می کند تاحدودی محقق می شود.

20 خرداد 1402

1 دقیقه

فواید سبوس برنج دکتر بیز

فواید سبوس برنج دکتر بیز

سبوس برنج چیست و چه خاصیتی دارد؟ تاثیر سبوس برنج بر پوست مو و چاقی چیست؟ سبوس برنج حاوی چه ویتامین‎هایی است؟ محصولات دکتر بیز را از کجا بخریم؟ خرید پک سلامتی دکتر بیز

4 شهریور 1402

1 دقیقه

کرم سفت کننده پوست بدن گاتیو

کرم سفت کننده پوست بدن گاتیو

برای رفع افتادگی پوست بدن مطمئن ترین و امن ترین روش، استفاده از کرم سفت کننده ی پوست بدن گاتیو است. این کرم سرشار از ویتامین و کلاژن ساز است که به سفت شدن پوست بدن کمک می کند.

25 خرداد 1402

1 دقیقه

ترفندهای آرایش کردن صورت

ترفندهای آرایش کردن صورت

آرایش صورت یک هنر است که تاثیر بسیاری بر روی ظاهر افراد دارد. با ترفندهای آرایش کردن صورت می‌توانید زیبایی خود را برجسته‌تر کنید.

20 شهریور 1402

0 دقیقه

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز

در این مقاله به معرفی قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز می پردازیم و مزایای گانودرما و جینسینگ موجود در این محصول را بیان می کنیم.

1 مهر 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.