Hilamag

مجله آموزشی حیلامگ

موضوع مدنظرتان را جستجو کنید.

مجله آنلاین حیلامگ دارای بیش از 500 مقاله و خبر آموزشی

منابع آنتی اکسیدان

4 مهر 1402

1 دقیقه

منابع آنتی اکسیدان

امروزه با گسترش تغییر سبک زندگی، افزایش سالمندی و افزایش عوامل خطرآفرین محیطی چون آلودگی، چاقی، استعمال سیگار و قلیان سرطان در افراد افزایش یافته است.

خبر خوب این است که با تغییر سبک زندگی ناسالم و مصرف آنتی اکسیدان ها می توان بسیاری از عوامل خطرآفرین و سرطان زا در بدن را خنثی کرد.

ما در این مقاله به معرفی منابع آنتی اکسیدان در خوراک و نوشیدنی های میپردازیم با ما همراه باشید.

آنتی اکسیدان چیست؟

جالب است بدانید که بدن ما بطور طبیعی در حال تولید و مصرف آنتی اکسیدان و رادیکال های آزاد است. اما وجود بیش از حد رادیکال های آزاد در بدن که ناشی از عوامل محیطی است می تواند برای بدن خطرناک و آسیب زا باشد. آنتی اکسیدان ها  ترکیباتی هستند که از آسیب رساندن رادیکال های آزاد سرطان زا به بدن جلوگیری می کنند.

این رادیکال های آزاد می توانند به غشای سلول های زنده و DNA آسیب برسانند. بنابراین استفاده از ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان می تواند به سلامت بدنی و پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند.

بیشتر بدانید: درمان کهیر پوستی

عکس سلول های سرطانی

برای مصرف آنتی اکسیدان بهتر است منابع آنتی اکسیدان را بشناسیم.

خواص آنتی اکسیدان برای بدن چیست؟

آنتی اکسیدان ها علاوه بر تخریب سلول ها و جلوگیری از بروز سرطان خواص دیگری نیز دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

این ترکیبات مفاصل، مغز و چشم ها را سالم نگه می دارند.  رادیکال های آزاد موجب تخریب کلاژن والاستین پوست در لایه ی درم می شوند که این عامل سبب ایجاد چین و چروک پوستی می شود. مصرف آنتی آکسیدان ها با تخریب رادیکال های آزاد می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

همچنین آنتی اکسیدان ها می توانند به دفع سموم بدنی کمک کنند. از طرف دیگر از آنجاییکه سلامت ارگان های بدنی طول عمر را برای ما به ارمغان می آورد. مصرف آنتی اکسیدان باعث سلامت ارگان های بدنی و بالطبع افزایش طول عمر خواهند شد.

حالا که با فواید بیشمار مصرف آنتی اکسیدان ها آشنا شدید بهتر است منابع آنتی اکسیدان ها را بشناسید تا با مصرف آن ها به سلامتی و تقویت قوای بدنی خود کمک کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی خواص آنتی اکسیدانی قهوه

نقش آنتی اکسیدان در سلامت بدنی

منابع آنتی اکسیدان

چهار ماده ی آنتی اکسیدان معروف که در خوراکی ها و نوشیدنی ها وجود دارند شامل کارتنوئیدها (carotenoids)، بتاکاروتن (beta-carotene)، لیکوپن (lycopene) و ویتامین Cهستند. برای اینکه این آنتی اکسیدان ها را وارد بدن خود کنید استفاده از ترکیبات زیر ضروری است:

  • میوه، سبزیجات، سبوس برنج و قارچ گانودرما
  • ویتامین C
  • آجیل ها بویژه گردو
  • ادویه هایی چون زردچوبه، زنجبیل، رزماری
  • خوراکی های چون شکلات، سیرسیاه، قهوه های گانودرما، ماهی سالمون و ..

در میان خوراکی های حاوی آنتی اکسیدان معرفی دو خوراکی خوشمزه که علاوه بر آنتی اکسیدان مزایای سلامتی دیگری نیز دارند، ضروری به نظر میرسد:

سیرسیاه بیز

سیر نه تنها به عنوان یک ماده ی غذایی مفید بلکه به عنوان یک چاشنی خوشمزه در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردارست.

اگر شما هم اهل خوردن سیر باشید همیشه با چالش بوی بد آن روبرو شده اید. بنابراین مصرف روزانه و دائم آن برای بسیاری از افراد محدودیت دارد.

برای اینکه از خواص بیشمار و خاصیت آنتی اکسیدان سیر بهره ببرید بدون اینکه بخواهید با مشکل بوی بد آن روبرو شوید می توانید از سیر سیاه بیز استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:لاغری با سیر سیاه

سیر سیاه دکتر بیز

این محصول که دارای خواص چند برابری نسبت به سیر است بعد از فراوری های لازم بوی تند و بافت سفت سیر را از دست میدهد و به بافت ژله ای بدون بو و خوش خوراک تبدیل می شود.

سیر سیاه حاوی مقدار بالایی آنتی اکسیدان است که برای بدن ضروری است. همچنین خاصیت لاغری سیر سیاه سبب شده است که بسیار مورد توجه و استقبال قرار بگیرد. اگر شما هم به فکر سلامت بدنی و خوش اندامی خود هستید می توانید محصول سیرسیاه بیز را اینجا تهیه کنید.

قهوه های گانودرما

گانودرما یک گیاه پرفایده حاوی ویتامین ها، ترکیبات معدنی و آنتی اکسیدان است. اما به دلیل بافت چوبی و سخت آن به آسانی قابل مصرف نمی باشد. همچنین به دلیل طعم تلخ آن نمی توان از گانودرما به عنوان چاشنی مواد غذایی استفاده کرد. بهترین انتخاب افزودن گیاه پرخاصیت گانودرما به قهوه است که علاوه بر دلچسب بودن طعم و مزه فواید سلامتی را نیز برای بدن ایجاد می کند.

قهوه های گانودرما دکتر بیز که حاوی قارچ گانودرما هستند برای مصارف سلامتی و انرژی بخشی استفاده می شوند. شما می توانید این قهوه های سلامت بخش را از فروشگاهی اینترنتی حیلامات که دارای ضمانت اصالت کالاست بخرید.

قهوه سوپریم با قارچ گانودرما

سخن آخر

آمارها نشان می دهد که افزایش مبتلایان به سرطان به صورت سالانه افزایش چشمگیری داشته است. این بیماری مخوف که ناشی از تکثیر مهارنشده ی سلول ها است براثر عوامل متعددی ایجاد می شوند که یکی از این عوامل تجمع بیش از حد رادیکال های آزاد در بدن است.

با خوردن ترکیبات مفید و حاوی آنتی اکسیدان می توان به جنگ این رادیکال های آزاد رفت و از ظهور و بروز سرطان در بدن پیشگیری کرد. در این مقاله به معرفی خوراکی ها و نوشیدنی های مفید حاوی آنتی اکسیدان و اثر مثبت آن بر بدن پرداختیم.

نویسنده: مجله حیلامات

|

علمی

شما هم نظر بدهید

آب سم زدا چیست آبرسان پوست آبرسانی پوست ادکلن های زنانه و مردانه ویونا اسپری ضد آفتاب استرس ناشی از تکنولوژی اسهال اصول مراقبت از پوست بهترین کرم ضد آفتاب بیماری روده بیماری معده پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم بین استار پیشگیری از سرطان پوست تصفیه خون برای درمان کهیر تونر پوست تونیک ضد ریزش مو بیز تونیک هیدرفرند بیز جوانسازی پوست جوانه گندم دکتر بیز چربی زدای گاز و هود دتاکس واتر درمان ریزش مو ارثی درمان ریزش مو هورمونی درمان کبد چرب درمان یبوست مزمن دمنوش بادرنجبویه دکتر بیز دمنوش خارخاسک دکتر بیز دمنوش دکتر بیز دمنوش رازیانه دکتر بیز دمنوش کبد چرب دمنوش های لاغری ستین ذهن آرامی و مدیتیشن رژیم رژیم غذایی رفع افتادگی و شلی پوست رفع جای زخم و سوختی رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی نقاط حساس بدن روتین مراقبت از پوست روش تهیه ماسک آلوئه ورا روشن شدن صورت روغن آرگان دکتر بیز روغن آرگان لاکچری کوین سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین سفت کننده پوست سفیدکردن دندان سیر سیاه دکتر بیز شامپو واترلس ضد آفتاب ویتابلا ضد چین و چروک ضدآقتاب عدم تمرکز ناشی از تکنولوژی فواید رژیم حذف قند فواید لاغری و تناسب اندام فواید و مضرات هندوانه فوراور قهوه با یخ قهوه گاندرما موکا دکتر بیز قهوه گانودرما جینسینگ دکتر بیز قهوه گانودرما لاته دکتر بیز قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز کرم آبرسان ویتابلا کرم دور چشم کرم روز لاکچری کوین کرم روشن کننده گاتیو کرم شب لاکچری کوین کرم ضد آفتاب فوراور کرم ضد آفتاب لاکچری کوین کرم گاتیو کرم مرطوب کننده ویتابلا کرم های گاتیو کلاژن ساز کهیر کوچک کردن شکم گاتیو گاز پاک کن نانوسان گاستریت چیست؟ گوارش لاغری سریع با سیر سیاه بیز لاغری و چربی سوزی لاکچری کوین لیفت صورت ماسک خاک رس ماسک روشن کننده پوست ماسک صورت محصولات دکتر بیز محصولات شستشوی نانو محصولات فوراور محصولات گاتیو محصولات لاکچری کوین محصولات مراقبت پوست محصولات نانوسان محصولات ویتابلا محلول و روغن تقویت کننده مژه لاکچری کوین مژه مضرات مصرف شکلات تلخ هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز ورم معده یبوست

مطالب پیشنهادی


خواص چای ماسالا برای لاغری

خواص چای ماسالا برای لاغری

خواص چای ماسالا برای لاغری و چربی سوزی، فواید مصرف چای ماسالا برای بدن. معرفی محصول چربی سوزی ترکیبی از چای ماسالا، قهوه و قارچ گانودرما برای افزایش سلامت بدنی

3 اردیبهشت 1403

1 دقیقه

آیا ادکلن و شایعه جدایی واقعیت دارد؟

آیا ادکلن و شایعه جدایی واقعیت دارد؟

آیا ادکلن و شایعه جدایی واقعیت دارد؟ استفاده از ادکلن در علم و دین چگونه توصیف شده است؟ بهترین ادکلن را از کجا تهیه کنیم؟

24 مرداد 1402

0 دقیقه

بهترین روش تقویت مژه

بهترین روش تقویت مژه

بهترین روش تقویت مژه چیست؟ چه اصولی را برای داشتن مژه های زیبا و جذاب باید رعایت کنیم؟ آیا محصولی برای تقویت مژه وجود دارد؟

25 خرداد 1403

1 دقیقه

روش های کوچک کردن شکم در یک هفته

روش های کوچک کردن شکم در یک هفته

در این مقاله با هدف ارائه راهکارهای موثر برای روش های کوچک کردن شکم در یک هفته به بررسی انواع علت های بزرگ بودن شکم و ارائه بهترین و سریعترین راههای رفعش می پردازیم.

14 بهمن 1402

1 دقیقه

درمان کهیر پوستی

درمان کهیر پوستی

کهیر پوستی چیست و در چه شرایطی برای بدن خطرآفرین است؟ درمان کهیر پوستی از چه طریق امکان دارد؟ چگونه کهیر را تشخیص دهیم؟

17 اسفند 1402

1 دقیقه

تبلغات
اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

اطلاع از اخرین تخفیف‌ها

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های فروشگاه حیلامت کافی است شماره موبایل خود را وارد کنید.